En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
Hej! Här är en till som plussat. BF 10 juni. Jag är 31 år och bor i centralt. Vi har en son som blir 2 i slutet av januari.
Hej! Här är en till som plussat. BF 10 juni. Jag är 31 år och bor i centralt. Vi har en son som blir 2 i slutet av januari.
Jag fick tid till mvc i vecka 9. Det känns ganska lagom. Har lite ångest för det där med alkohol. Jag hade ingen aning om att jag var gravid så jag drack några glas vin på helgerna mellan ägglossning och bim och är nu nojig över det. Det står ju lite olika på näten. Antingen är det inte alls farligt eller så är det en katastrof. Någon som är i samma situation?
Vi har inte berättat för någon än. Känns lite roligt att ha en "hemlighet" som bara vi vet om. Men det lär väl snart märkas, har hört att magen börjar att synas mycket tidigare på 2:an
Grattis Jenyma! Känner igen känslan vi försökte ett år med vår första. Gissa om vi blev förvånade när vi plussade på första försöket med tvåan! Nu är jag orolig att inte det ska gå bra den här gången (det gick så bra första gången ska vi verkligen ha sån tur igen?) men vi måste ju tänka att vi väntar barn & inte missfall. Nu hoppas jag att det går snabbt tills vi passerat 12 veckor!
Jag kör också med babygruppensapp. Har även 1177 app den ger bra info men är lite tråkig. Hur mår ni mamas? Jag är liiiite illamående. Annars är allt som vanligt. Jämför mycket med första graviditeten. Jag tycker att jag har mer illamående den här gången och har mindre molvärk. Är gärna med och rastar barn framöver :) min kille blir 2 i jan så alla barn verkar vara i samma ålder. Ska ni ha era stora barn på förskola? Vi tänker ha det tror jag. Han kommer bli flr rastlös att vara hemma med mamma & bebis.
Jag bor i Johanneberg. Vi trivs bra här. Men suget efter en trädgård börjar att bli starkare och starkare :)
Prata om sug. Har ni fått några cravings än? Jag är mer inte sugen precis som förra gången men måste ändå äta som en häst. Det var förövrigt ett av mina graviditetstecken, jag vaknade kl 4 och var vrålhungrig! Det var likadant med ettan så jag började misstänka något när jag vaknade vid 4 den här gången också :)
Jag tycker att citronvatten är sjukt gott det är nog min enda cravings hittils.
Håller med 6-7 kg är ju inget! Gick upp runt 12 förra gången och hade också bara kulan på magen typiskt killmage med andra ord. Och det stämde ju! Ska ni kolla könet? Vi gjorde det förra gången vi får se hur vi gör denna. Jag är så sjuuukt nyfiken på vem som ligger i magen!
Kul med nya medlemmar! Ni är så välkomna!
Jag har nästan inte känt någon molvärk alls men nu har jag sjukt ont, alltså verkligen jätteont, i nedre delen av magen. Blir ju såklart jätteorolig. Jag har inte ens tänkt tanken missfall innan men fan det har ju inte gått så många veckor än. Nu har jag katastroftankar :(
Mitt onda är borta idag. Skönt!
Såklart att du får vara med här ivantanpadig87. Med mitt första barn (född 31 jan -12) var jag med i en dec-jan grupp men kände mig aldrig riktigt hemma där.
Min son kommer att vara ca 2 1/2 när bebisen kommer tror ni att vi behöver syskonvagn. Vår kille är väldigt lång så jag är ju tveksam om han kommer att få plats i en vagn. Har någon i så fall tips på syskonvagnar med mycket plats?
Hej! Vad lugnt det varit här inne det sista.
Hur mår ni? Måste fråga om ni känner någon molvärk? Jag gjorde det i början men nu känner jag ingenting. Det gjorde jag med första barnet. Tror ni att det är något att vara orolig för? Jag går in i vecka 8 imorgon.
Skönt att höra att inte alla har molvärk. Nu andas jag ut lite! Jag mår mer illa den här gången inte superilla men ändå påtagligt. Jag är också himla hungrig, hela tiden, men känner mig lite småäcklad av all mat. Men måste ändå äta! Konstig känsla det där. Så var det förra gången också. En annan sak som hänt är att jag fått amazing hy. Det känns ju toppen! Boobsen ömmar till och från.
Nästa vecka ska jag till bm. Ni som varit där. Vad gjorde dem? Var det bara info om att man inte får dricka alkohol eller gjorde de något mer?
Nu har jag gått med i gruppen men håller låg profil tills den är låst. Vi har inte gått ut med att vi ska få en till liten än.