• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Gbgmamma skrev 2013-10-08 06:56:19 följande:

27 år och bor i Göteborg, fräntor. Nästa vecka ska jag på inskrivning på kungshöjd mvc den 17:e är det inte ganska tidigt att gå i vecka 7?

Hej! Välkommen hit!:)

Jag har bf 12e juli men har inte ringt mvc än.. Kanske ska göra de så får man en tid längre fram.

Jag tror nog att dom har haft tid att ta emot dig därför får du komma tidigt.. Vet dom att du har en sedan tidigare så du inte behöver gå på infomöte?
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-08 07:37:28 följande:

Jo jag frågade om det inte var lite tidigt med tanke på att jag har en sen tidigare (tjej som precis fyllt två föresten, såg att din dotter var i samma ålder) de ville att jag skulle komma ändå.

Ok. Kanske bra jag ringer idag då.;)
  • Marzy
    Lowika skrev 2013-10-08 07:57:31 följande:

Hej Marzy smile5.gif

Vilket sammanträffande.

Ang ringa BM; beror på, jag medicinerades hela förra graviditeten = ska dit på torsdag för provtagning, är i v 7, BF 2 juni.. Annars tror jag inte man behöver komma så tidigt andra gången, om man nu har koll på rökning och alkoholintag. Om du planerar att göra KUB är det ju bra att höra av sig i tid så att man får en tid!

Berätta; ha... "alla" vet nästan. Iaf föräldrar och jobbet.

Nämen..vänta lite nu... Vem är detta?:)
  • Marzy

Någon som vet vad för hostmedicin man kan ta i början på graviditet .. Jag hostar sönder mig..

• Marzy

På tal om barn nummer 2... Att de ska synas snabbare de tror jag men tror ni jag klarar mig till jul utan att de märks ?

• Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-08 14:14:10 följande:

Oa 82 jag var på kickoff en hel helg med jobbet 3-4 dagar efter äl, trodde inte jag skulle bli gravid så snabbt så jag drack vin till maten... känner mig också lite nojig men det är säkert ingen fara... i frankrike dricker de ju små mängder hela graviditeten så det är säkert ingen fara med 2-3 glas så tidigt tänker jag

Du behöver inte vara orolig ;)..

Jag va ute och festade 1 vecka efter utebliven mens. Anade kanske något men hade inte testat mig och trodde väl mensen var sen helt enkelt .. Dock kändes de olustigt att dricka och kroppen sa ifrån ..

Jag har hört att man ska vara försiktig från v 8.
  • Marzy
    Lowika skrev 2013-10-09 06:25:32 följande:

Ledtråd: Göteborg november 2011. Midsommar i Jonsered i hällregnet.
    Jag tänkte de va du.,:) haha

Vad roligt! Då kan vi följas åt igen . Hur är de med lillprinsen?:)
  • Marzy
    Lowika skrev 2013-10-09 06:27:41 följande:

Med rätt val av kläder. Eller lyckades du banta mer sen? Beror väl lite på hur mycket fluff man har att dölja det med också.
    Hur menar du med banta? :) nja.. Mindre än midsommar är jag ju inte..:) men när man showar i en slickad paljettklänning blir de kanske svårt att dölja ;)
  • Marzy
    Lowika skrev 2013-10-09 07:36:11 följande:
    Nu var det ju ofantligt kort jag såg dig på midsommar, men jag vet att du var rätt hård på promenerandet och LCHF (?) för något år sedan.

Du får skaffa något ryschpyschigare för scenen...
    Nja... Tyvärr kan jag inte välja de själv Men de går säkert bra ändå..

Så du fick äran att kläcka min hemlighet till hela fikagruppen....????
  • Marzy
    Lowika skrev 2013-10-09 15:28:30 följande:
    Har det någon betydelse om det syns då? förutom om det blir trångt...?

oh yeah smile5.gif   Har ju gnällt i två veckor om att jag kommer vara ensam föräldraledig när det blir dags, de andra har ju redan ynglat av sig igen hela bunten.

Nä inte alla men några..:)
Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg