• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Lowika skrev 2013-10-13 16:42:33 följande:

Jag skulle inte utsätta barnet för risken med fvp om det inte redan finns indikationer att det är något fel, dvs "dåliga siffror på kub". Kub är helt enkelt fullständigt riskfritt. Och får man bra siffror finns ju ingen anledning att gå vidare med fvp. Får man bra siffror så "räcker" det med kub. Får man dåliga så "räcker" det inte.

Fvp är ju definitivt svar på kromosomfel, men vad hjälper det om barnet visar sig friskt och man orsakar missfall ändå.

Tycker det är ganska konstigt att man får betala för kub, men kan få fvp gratis pga oro.
    De tycker du och jag tycker ju annorlunda .. Väl är väl de..:)
  • Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-13 10:37:25 följande:
    Hade inte så mycket att tillägga eftersom det är mitt första barn och jag inte vet någonting om det som diskuterades senast :P
    Jag försöker ställa in mig på hur allt ska bli, men det känns så abstrakt. Jag tänker på graviditeten hela hela tiden! Är så taggad! :D
    Klart du är de.. Jag är åxå taggad om inte mer min fästman. De är hans första men mitt andra ..:) ska bli så spännande att se hur denna graviditet urartar sig. Man glömmer så snabbt..Mådde så bra med min förra men nu har jag redan känt av illamående .. Hur mår du??
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-13 21:01:28 följande:

Oa 82 jag aäger samma sak inha mer onytigheter på ett tag. .. hälften grönsaker i lunchlådan och inget socker under veckorna för min del. Den strategin fungerade förra gången med en viktuppgång på +6-7 kg så jag kör på det nu med.

Tänk om jag kunde hålla mig till bara nyttiga grejer .. Tror ja redan lagt på mig 5kg:)
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-13 12:23:13 följande:

Ja vi har haft fullt upp hela helgen med bröllop och allt jag sprang runt med ett vinglas med cola i så jag tror ingen fattade att jag inte drack haha. Riktigt skoj med bröllop iaf :) Jag känner mig inte gravid alls längre... tur att man ska till bm på torsdag. Får se om jag kan tjata till mig ett vul.

Oj då... :) kul med bröllop! Själv har jag jobbat. Jobbar som showartist och restaurangchef på skärgårdslinjen trubaduren..

Ni skulle kanske ta med gravidgänget på julkryss. Lovar ni får vinglas till

Colan ;) vi kör 15 nov- 21 dec med skaldjursbuffe ;)
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-14 21:01:05 följande:

Ni andra med tvååringar hur gör ni med syskonvagn? Vi vill inte ha ståbräda då jag ogillar det. Måste man ha syakonvagn då?

Jag ska ha en mountain buggy evolution. Köpte en av en kompis som skulle sälja sin. Passade på.. Lite tidigt kanske men annars hade jag gått miste om den.:) den är minst på marknaden.66cm bred
  • Marzy

Vi vill gärna kolla kön.. Spelar inte så stor roll men tror de kan bli en kille denna gång eftersom jag mår illa.. De gjorde jag inte med flickan..men man vet ju aldrig .. Kanske blir 2 ;)

• Marzy
    Johannanl skrev 2013-10-14 21:59:22 följande:
    Hej! Får jag joina? Är gravid med vårt andra barn med bf 20 juni :) Är så glad då vi fick jobba några månader ;) Bor lite norr om Gbg, men är inne varje dag då jag pluggar uppe vid Vasa/Haga :)
    Hej! Grattis! kul att du vill titta in i vår lilla grupp! :) hur känns de? 
    mamma mu<3
  • Marzy

Jag har fruktansvärd molvärk idag.. Har fått ta 2 stycken alvedon för jag kan inte sitta stilla .. Minns inte hur de kändes förra graviditeten men man blir ju orolig när de gör så ont.. 
    någon annan som har jätte mycket molvärk i vecka 6?

På kvällen ser de ut som jag är i 6 månaden och inte vecka... 

mamma mu<3
  • Marzy
    Sickans skrev 2013-10-13 23:22:58 följande:
    Hej tjejer! Jag hoppar in här. :) Är 28 och väntar vårt andra barn. Bf 17 juni enligt appen. :) Flyttar lite utanför stan om två veckor då vi har köpt radhus. ;) Är gift sedan 1.5 år tillbaka och vår son är lite drygt 1 år. Om allt går som det ska så hinner jag jobba 1.5 månad innan jag går på mammaledighet igen. :P Är i vecka fem nu. När ringde ni till bm för att få tid till inskrivning? Haha har glömt av. :)
    Hej välkommen in... 
    jag  har faktiskt inte ringt än och är i v 6 ...  :)
    mamma mu<3
  • Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-14 22:14:11 följande:
    Jag har också molvärk, inte så att jag behövt ta Alvedon, min
    mensvärk brukar vara grymt mycket värre, men jag har läst att det är normalt. Men om det blöder OCH gör ont ska det vara illa... 
    Tror inte du behöver oroa dig. 
    :)

De är säkert ok.. Bara så jobbig känsla .. Säkert bara livmodern som växer:)
Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg