En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
Hoppar in här!
Väntar vårt andra gemensamma barn men första graviditeten. Har en son som snart blir tre år. BF 13:juni.
Bor i majorna och är 31 år =)
Hoppar in här!
Väntar vårt andra gemensamma barn men första graviditeten. Har en son som snart blir tre år. BF 13:juni.
Bor i majorna och är 31 år =)
Igår ringde jag barnmorskan igen och det visade sig att jag hade fått fel info vid första samtalet; jag kommer att erbjudas KUB-test (eftersom jag är över 35 år). Men...jag måste åka till Borås för att göra testet där! Meck! Funderar på att gå och göra det privat här i Gbg, fastän jag i så fall får betala det själv... Förra gången jag var gravid tog vi reda på bebisens kön i samband med ett 3D-UL som vi gjorde privat (på Emma Ultraljudsklinik). Denna gången kommer vi troligtvis inte att göra ett sådant men jag hoppas kunna få reda på könet vid RUL. När jag gjorde RUL i förra graviditeten ville läkaren inte avslöja könet på bebisen (det var på Östra sjukhuset som de hade den policyn). Nån som vet hur det är nuförtiden, det var ca fyra år sen jag gjorde RUL och kanske har det ändrats? Min dotter vill ha en lillasyster o jag o min man lutar nog oxå åt att en liten tjej till vore roligt. Men självklart, huvudsaken är en frisk o välmående bebis, oavsett kön! Jag går o håller tummarna för att det INTE ska bli tvillingar....
@Marzy: Eftersom jag bor i Lerums kommun. Bor man i Lerum, Floda eller Gråbo så är det till Borås man måste åka för KUB-test... Undra om det är samma för RUL...? Känns väldigt meckigt :/
Min tjej kommer vara 2 år och 3 månader när bönan föds. Jag ska ha syskonvagn! Vet många som känner sig väldigt låsta första tiden utan det och känner sig instängda hemma. Jag har redan en donkey mono, så köper bara extradelen. Billigt ;) Men vill man inte ha vagn så tycker jag absolut att man ska satsa på ståbräda :)
Mitt onda är borta idag. Skönt!
Såklart att du får vara med här ivantanpadig87. Med mitt första barn (född 31 jan -12) var jag med i en dec-jan grupp men kände mig aldrig riktigt hemma där.
Min son kommer att vara ca 2 1/2 när bebisen kommer tror ni att vi behöver syskonvagn. Vår kille är väldigt lång så jag är ju tveksam om han kommer att få plats i en vagn. Har någon i så fall tips på syskonvagnar med mycket plats?
Jag är lite nyfiken; ni som är gravida för andra gången, har det börjat synas på er att ni är gravida igen? Jag är i v.7+0 idag o än syns det inget (och det kanske inte är så konstigt, det är ju så tidigt ännu). Hoppas åtminstone på ytterligare en månad innan andra kan börja gissa sig till nåt, vill inte berätta riktigt än på jobbet...
Hej alla! Ja de har legat på is lite här inne..:) har inte hunnit med helt enkelt så bu när jag titta in trodde jag att ja missat massor..
Jag har fruktansvärd molvärk. Är i vecka 7. Vet inte om de nu har med ryggskottet att göra eller om de faktiskt är så att de växer fort nu.
Magen är jättesvullen och hade gärna använt mammabyxor redan nu.
Brösten är inte att tala om.. Knappt jag kan duscha..
Minns inte hur de var med flytningar i förra graviditeten men tycker jag har massor nu.. Undrar om de är när de växer som de blir så eller varför? Någon som vet?
Jag är ursprungligen från Partille . Bor i gamlestan men vill tillbaka till Partille. Sävedalen - Vallhamra då eller har ni hus?
För illamående har jag hört att ingefära är bra..
Någon som går på öppna förskolan i Partille centrum ? Jag var flitig besökare där förr.
Isabelle14: jaha va roligt:) vilket sammanträffande ! Marsy: är de bra på de öppna förskolorna i partille har aldrig vart där? Har ni barn sen innan?