• gotaland

Fyramånaders kan inte somna...

finskorpan skrev 2013-10-06 20:06:18 följande:
    Hon sover 12-13 timmar per dygn, inte per natt. Och snälla du, kanske du inte menade det men som jag läser ditt inlägg så fick jag precis höra att jag är en dålig mamma som inte förstår mitt barn/kan ge vad det behöver. Och det var inte vad jag bad om i min TS. Jag bad om råd eller liknande erfarenheter. 

Ja 12-13 timmar är väldigt lite för en fyra månaders, jag har en nu på 2,5 år som sover 13 tim. O du du är en jätte bra mamma som orkar hålla på o gå i flera timmar vid nattning.... jag tycker faktiskt synd om dig o ett hurra att du orkar. Som sagt så vill du hitta ett sätt o söva ungen fortare och det har jag all förståelse för!! Prata med BVC om du har någon förstående barntant där. Har inga råd för min unge la jag nästan från första början i egen säng o han somnade fort som attan och gör fortfarande. Tummen upp för dig o lycka till vad du nu än finner för lösning
  • gotaland
    finskorpan skrev 2013-10-07 09:29:08 följande:
    Tack igen för dina fina ord så jag känner mig helt värdelös! Det stärker verkligen själen när det är jobbigt. Om du inte redan arbetar som någon slags medmänniska så bör du kanske byta jobb för du skulle passa ypperligt på t.ex. en kvinnorjour eller i kyrkan. 

Eftersom jag är ensam med Lillan så ägnar jag 24 timmar om dygnet med henne, för det mesta sitter hon i famnen, i bärselen eller ligger bredvid mig i soffan - innan du säger att hon inte känner sig sedd kanske du ska ta reda på hur vår vardag ser ut.

Jag får be om ursäkt att jag skrev lite slarvigt - sånt händer lätt när man är trött och ledsen. När jag skrev "fjanterier" menade jag att hon typ hade någon sjukdom som innebär att man inte kan sova, vilket antagligen är ganska dumt tänkt av mig eftersom hon, när hon väl somnat på natten, sover väldigt gott. Likadant med mardrömmarna, hade hon mardrömmar borde hon väl antagligen ligga och skruva på sig och kanske skrika eller gny lite vilket hon inte gör.

Vad får dig att säga det är normalt att inte sova mer? Bara för att ditt barn inte sov mer eller? Och förresten är det mycket möjligt att så är fallet, det är helt normalt att hon bara sover 12 timmar per dygn. Men då kan du skriva det istället. 

Avslutningsvis, och det här är det sista jag skriver till dig, så kanske du ska fundera på varför du är så bitter? Vad är det som gör att du måste anfalla mig när jag bara bad om råd och liknande erfarenheter? Du behöver inte svara här för mycket tveksamt att jag tänker läsa det du skriver men du kan ju fundera lite för dig själv. Kanske lär du dig något.
    Skit i den där gnällspiken och låt inte det påverka, jag fick mig också en dänga. Så är det på FL, man får räkna med det tyvärr. Sura och otrevliga besservissrar. Det ÄR lite med 12-13 timmar för en 4 månaders att sova även om det finns bebisar som är nöjda o glada med det också men uppenbarligen behöver nog ditt barn mer timmar sömn per dygn. Och jag läste inte in att du ignorerar ditt barn med att tycka det är fjanterier med mardrömmar. Man väljer o se det man vill.
Svar på tråden Fyramånaders kan inte somna...