Fyramånaders kan inte somna...
Det här är väl egentligen inte något stort problem men jag är så fruktansvärt trött och orkar inte riktigt längre! Min dotter kan bara somna om jag går och vyssar henne - ibland håller jag på i två timmar (fast jag tar paus ibland för att vila ryggen). Hon blir helt galen i vagnen och i sängen. Somnar aldrig själv, hur trött hon än verkar vara.
Det kan börja ganska hoppfullt, hon visar tydliga tecken på att vara trött och jag provar att lägga henne i spjälsängen och sjunger en sång och buffar lite på henne. Men ju längre tiden går desto skrikigare blir hon. När det gått tillräckligt länge så skriker hon som ett riktigt panikskrik och det går inte att trösta henne.
Jag är ensam med henne men mormor kommer ibland, hon kan dock inte natta Lillan utan det leder bara till det där hemska skriket. Syrrans barn brukade skrika lite innan de somnade men det började liksom på en femma på skala 1-10 och blev sen svagare innan han somnade. Lillans börjar på 1 men blir en 10 om man låter henne ligga...
Vagnen fungerar inte heller - hon blir lika galen då.
När hon väl somnat på dagen så sover hon ungefär en halvtimme och är trött igen efter två timmar så det blir många nattningar. På natten sover hon tack och lov ganska bra och vaknar bara en-två gånger för att äta och brukar sen somna om utan vyssning.
Hon sover inte mer än 12-13 timmar per dygn vilket jag tycker verka lite men hur jag än försöker så sover hon inte mer.
Söker någon som är med om samma eller som har några tips. Men jag kan inte lämna henne när hon skriker och låta henne skrika sig till sömns för det är verkligen panik i hennes röst!