Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Långresa med bebis, vad ska man skaffa?

Denna vagn är bra om man ska flyga och har liggläge har jag för mig. Blir extremt liten som Ihopfäld

Här kommer en länk med en film om babyzen yoyo

Min underbara hjärtan skrev 2013-10-07 00:57:49 följande:

Inte möjligt att köpa ett billigare babydkydd av någon och lämna där nere sen när ni åker hem? Rese säng jan nog va bra låt killen oxå sova i den hemma innan ninåker så han bli van fins sieciella mygg nät för resesängar och tänk på de till vagn

Kläm inte oxå att det är bra att ta med vätskeersättning

Aövedon iprem osv

Lycka till

Resesängar är väl onödigt att dra med sig. Det finns säkert att köpa en billig säng där. Allt som ska med kommer ju de få betala över vikt för och då kan det bli dyrt att ta med en massa. Vätskeersättning är också dumt att ta med. Det är bättre att koka själv. Bara att ta med recept på det i tex mobilen

1 liter kokt och avsvalnat vatten

6 teskedar strösocker

0,5 tesked salt.
    Min underbara hjärtan skrev 2013-10-07 01:21:55 följande:

Fast barn ska man köpa färdig vätskeersättning!!!!

Man måste inte. Även om man rekommenderar det i Sverige. Och det mesta finns i länderna man besöker på apoteken.

Barnet ska absolut inte dricka vattnet och all buteljvatten (utan kolsyra) ska kokas först och svalna innan man använder det till barn under 3 år om man vill vara säker. Vi har alltid kokat 3 liter buteljvatten på morgonen och låtit svalna för att sedan hälla tillbaka i flaskorna. Sedan har vi använt det till de barn som varit under tre år.

Spjällsäng kanske kn inhandlas på plats om det finns sådana affärer och kanske är billigare än en resesängar eftersom de är gjorda i trä.

Svar på tråden Långresa med bebis, vad ska man skaffa?