Insemination hösten 2013
Hejsan. Jag håller på för fullt med mina sprutor och håller tummarna för en insemination nästa vecka om äggen vuxit till sig!
Hejsan. Jag håller på för fullt med mina sprutor och håller tummarna för en insemination nästa vecka om äggen vuxit till sig!
vi började vår utredning för några år sedan men vi tog sen en paus. nu har vi försökt I snart 2 år. fick reda på att jag har pco så jag fick pröva pergotime I 5 månader men blev ej gravid trots att jag hade ägglossning. ringde till doktorn och han sa då att det var dags för sprutor. har inte haft några känningar av varken sprayet eller sprutan men av pergotime fick jag riktiga värmevallningar. idag ska jag in och kolla om äggen har vuxit. har ni med provat pergotime? har du en bra läkare? Lycka till med sprayen!
Lycka till imorgon Mc Angel!!
Jag fick sänka min dos på gonal f och så blir det ett nytt besök på måndag. de var rädda för att det kunde bli för manga ägg annars. det största låg på 11,5. har en pojk sen innan som kom till på den vanliga vägen efter en lånnnng väntan.
Gonal f är sprutan jag tar eftersom inte pergotime funkade på mig. ska med göra en makeinsemination så fort läkaren ger oss godkänt. på måndag får jag nog veta mer. hoppas det tar sig denna gang Mc Angel!
Hejsan. Sitter här med ett stort flin efter att ha varit hos doktor Hans. På onsdag ska jag bli inseminerad!!! Äntligen känns det som att det ska vara vår tur.
skånetös1, ja det gör jag hans thomsen tror jag att han heter. jättesnäll! imorgon är det dags vilken lycka. 5 dagar kan nog stämma med sprayet. enligt mitt äggtest hade jag ägglossning när jag var hos doktorn men enligt vul så skulle det dröja 2 dagar ungefär. Lycka till allihopa!
skånetös1: ha ha, vilken slump att vi båda går till samma läkare. har du fått tid till äggledarspolning? vilken dos ska du ha sen på sprutan?
Mc angel: använder mig av synarel spray för en sk nedreglering innan man börjar med sprutor och under tiden med sprutorna. När ska du testa?
Har berättat för mina systrar om att jag har pco, eftersom det kan ligga I släkten. om denna behandlingen har jag bara berättat det för de närmsta vännerna. Ni då?
Välkommen Evy! spolade mina äggledare för ett litet tag sedan och det kändes ingenting. dock fick han dra I livmodertappen för att komma rätt och det kändes lite, men inte mer än mensvärk. kommer gå gallant. Blev inseminerad igår och det gick snabbt o kändes knappt. fick börja med crinone igår kväll så nu är det bara till att vänta o se.
Lycka till allihopa!
Blir bara en insemination under behandlingen, fast man kan ju försöka hemma lite själv också..fniss. har du fått någon hormonbehandling också Evy?
Skönt det gick bra Evy!
Känner inget ännu men längtar tills jag kan testa och se om det har gett något resultat. Håller tummarna för att du ska få ett plus när du testar Mc angel