• anno81

Insemination hösten 2013

Hallå tjejer! Roligt att vi har samma läkare. jag tog med 62,5 med gonal f I 8 dagar sen 50 I 4 dagar innan det var dags för ovitrelle. själva inseminationen kändes inget. var också orolig för att det skulle vara för manga ägg men Hans sa att en del äggblåsor kan försvinna så jag håller tummarna för ett positivt resultat för dig imorgon Clin.

• anno81
    Skånetös skrev 2013-10-20 18:17:49 följande:
    Anno81 jobbade du samma dag som du inseminerades eller finns det restriktioner efter en insemination? Fick man ligga kvar länge efteråt? Välkommen hit Allelie1979. Är det första inseminationen? Har ni försökt länge?

Hade en fri dag när vi hade insemination. Tog knappt 15 min och kändes knappt. fick lite mensvärk I några timmar. fick börja med crinone sen på kvällen annars sa han inget mer om det. fick en ny tid om ett par veckor för att antingen kola på bebisen om jag blir gravid eller för att börja nästa omgång med behandling.

• anno81
    Allelie1979 skrev 2013-10-20 16:03:13 följande:
    Hej vi ska till läkaren på tors för att göra ett ul och se hur det ser ut.. Har börjat med pergo så snart är det dags för inseminationen.. Spännande

Lycka till!
  • anno81
    clin skrev 2013-10-21 12:35:19 följande:
    Jaha, då var besöket hos Thomsen avklarat. Det är dags på ons! Jag hade 3 som var 13-14mm sen två som var 17mm. Men han sa att vi kör, så vi bokade in tiden på ons. Så glad! Där skulle nog försvinna några, slemhinnan var 10mm tjock så det bådade också gott. Vi har också planerat in en återträff, för att kolla om det tog sig eller så hinner vi ett försök till innan jul o det känns skönt att veta. :) Ägglossnings spruta ikväll. Ha kommentera att vi var engagerade båda två, min man är alltid med som stöd för att det tycker jag känns tryggt. Hur gör ni?

Va roligt! Då håller jag tummar och tår.

Min man har varit med på äggledarspolningen och vid själva insemineringen annars har jag gått själv för det är svårt att få tag på barnvakt så mannen har fått stanna hemma. 
  • anno81

skönt det gick bra clin!!! nu har vi bara 1 vecka emellan oss.

Lycka till imorgon Evy!  

• anno81

Evy: japp idag är det exakt 1 vecka sedan. Mår hur bra som helst men lite trot men jag tror medicine är orsaken till det. lite ömma bröst o kissenödig men jag vågar inte ta ut något I förskott.

clin: vi ska tillbaka den 18/11 och kolla på antingen bebis eller starta en ny kur. hoppas såklart på en bebis. tänkte testa nästa onsdag när det gått 2 veckor. har hört att ovitrelle kan sitta I ca 10 dagar och ge missvisande svar så jag får vänta. trodde att tiden skulle gå långsamt fram tills man kan testa men halva tiden har redan gått. när ska ni dit igen?

Håller tummar o tår för er alla!    

• anno81
    Evy skrev 2013-10-24 10:18:33 följande:
    Ojojoj här går det undan! Jag sitter i väntrummet och ska insemineras kl 11!! Herregud vad nervös jag blev nu igen! Haha.
    Dom rekommenderade att vi skulle göra en insemination idag och en imorgon :)

Tack för era lyckönskningar!

Va roligt!!!
  • anno81

hur har det gått Mc Angel?

Skånetös: hade du börjat med sprayet nu? 

• anno81
    Skånetös skrev 2013-10-26 14:48:30 följande:
    Ska till Hans den 6 november och efteråt ska jag nog börja med sprutorna om jag är nedreglerad som jag ska :)

Spännande!! Jag tyckte bättre om att ta sprutan än sprayet. Då blir det nog insemination I mitten på månaden då för dig skånetös.
  • anno81
    clin skrev 2013-10-26 10:17:11 följande:
    Du har bim på ons anno81?? Har du några symtom? Jag har haft mensvärk sen i ons efter inseminationen. Undra om de e bra eller dåligt? Skall du börja med sprutorna i början av nov, skånetös? Ett lycka till till er alla!

Alltså det här med bim brukar aldrig stämma på mig med tanke på pco:n men om man räknar en normal bim så är det imorgon men om man räknar efter ägglossningen så blir det på onsdag. Har ont I brösten men det brukar jag alltid ha innan mens och så springer jag på toa ofta annars känner jag ingenting. Tror jag ska ta och beställa hem lite tester så att de ligger redo här hemma när det är dags att testa.
Svar på tråden Insemination hösten 2013