• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • guldlock1980

Adina: vad bra att du fick ta lite mindre dos Ovitrelle! Och får göra äggplock :) Jag är också helt övertygad om att akupunkturen har hjälpt dig, med så många äggblåsor skulle du säkert ha mått mycket sämre annars! När kan du göra nästa akupunkturbehandling? Låter som en bra ide att ta det som det kommer och stanna i Riga några dagar om det behövs. Du kanske känner att det är skönast att stanna kvar och slippa resa direkt! Och att de kan hålla koll på dig så klart. Stort lycka till, kommer gå bra! De är väldigt duktiga :) ska tänka på dig. Kram!!

Jag kommer fortsätta med akupunkturen under de 12 första veckorna. Det stödjer och hjälper kroppen samt ger bättre blodflöde. Och jag mår bättre! Liten kostnad betala om man tänker så :) gick idag, så avslappnande! Och det var så underbart att få berätta resultatet för Kira!

• guldlock1980
    clin skrev 2014-11-04 14:46:52 följande:

Äggplock i igår, lika jobbigt som sist. Fick lina mycket smärtstillande lugnande fast fortare denna gången. Så det var rätt ok. Har fortfarande ont, 11äggblev skörden. Ringde idag och fem befruktade. Dem vill göra en insättning imorgon då är vi dag 2. Sist så avstannade våra embryo dag 3. Lite hopp o förtvivlan.... Men glad att få tillbaka ett. :)

Härligt!!! Återföring imorgon alltså :) lycka till!!

Är det bara jag som inte ens kände äggplocket?? :) skönt i och för sig, har tydligen hög smärttröskel (på gott och ont).
  • anno81

Hoppas det går bra imorgon clin! Jag kände knappt inte av själva äggplocket. Kände mig mest lite småfull. Haha

• clin

Blev ingen återföring idag. Alla embryona somvar befruktade delade sig inte (igen). Andra ivf utan återföring. Det gör så ONT!! Hur skall vi kunna gå vidare nu?

• Linda8110
    clin skrev 2014-11-05 11:25:08 följande:

Blev ingen återföring idag. Alla embryona somvar befruktade delade sig inte (igen). Andra ivf utan återföring. Det gör så ONT!! Hur skall vi kunna gå vidare nu?

Det gör ont i mig bara av att läsa detta... Är så ledsen för er skull! Kram
  • guldlock1980

Åh nej!! :( Fy vad jobbigt, lider med er... Nu måste de ju utreda vidare varför äggen inte delar sig. Styrkekram till er!
  • Nightrose

Men gud vad tråkigt att läsa!!! Gör ont för er skull. Hoppas de kommer på varför det blir så här! Styrkekramar!!
  • TreTriss

clin - jag är SÅ ledsen för er skull!
    jag kan bara tänka mig hur tufft det måste vara nu! <3

• TreTriss

Ok, jag har haft den konstigaste kvällen i mitt liv..

Vi gjorde ju vår första IVF för två månader sedan, som misslyckades..
    Fick sedan min mens i vanlig ordning efter 26 dagar.. Inga konstigheter..

Denna cykel skulle vi då börja med ägglossningstest, för att vid utslag efter några dagar återföra en femdagars blasto.
    Började med testen dag 9 och fortsatte till dag 18 och inget utslag.
    Blev knäckt, då vi skulle behöva börja om nästa cykel.

Idag började jag fundera lite, dag 30 på cykeln och ingen mens..
    Har som längst EN gång senaste två åren fått mens dag 29 men annars ligger det oftast på dag 26-28 men ibland tidigare.

Jag är gravid!!!!
    Spontant utan IVF! Det är så sjukt, vi har försökt i över två år utan ett plus!!
    Vågar inte riktigt tro på det, men tagit två test och båda är positiva.

Så ska ringa Huddinge imorgon bitti, om vi ska dit på VUL eller om jag får söka som "vanliga människor"?.

Sen undrar jag, när man skriver in datum för senaste mens i sån där gravidapp står det vecka 4+1 (senaste mensen började 7 oktober), men Clearblue digitaltest visar 1-2 veckor.. "räknar" de olika..?
    Såå rädd det visar fel, eller att det är typ kemisk graviditet.. Inte för att jag vet hur såna går till men..

Nu ska jag sluta babbla!!
    Fan, jag är gravid :D

Svar på tråden Insemination hösten 2013