• anno81

Insemination hösten 2013

Skånetös skrev 2013-11-25 18:55:14 följande:

Vad skönt att du kunde ta sprutan i magen! Min första spruta tog en kvart innan jag vågade sticka mig själv. Jag sticker andra människor dagligen i mitt jobb men det är annorlunda att ge sig själv en spruta i magen :) när ska ni in och träffa hans nästa gång? Min sista primolut tab ska jag ta på onsdag sen förväntas mensen komma ihelgen.

Ha ha. känner igen känslan. Jobbar som undersköterska så jag ger insulin ofta men när det kommer till att sticka mig själv så blir det manga djupa andetag innan jag vågar. Är livrädd för att ta orgalutran sprutan eftersom alla sager att det ska göra ont o svida men vad gör man inte för ett barn. ska in o kolla äggen på torsdag och om allt går som det ska blir det väl insemination nästa vecka.

Hoppas du får börja med sprutorna snart då. Hellre att du får börja med den lägsta dosen så att det inte blir för manga ägg mogna . 

Mcangel: hur mår du nu? Varit hos bm?      
  • anno81
    Skånetös skrev 2013-11-27 11:22:35 följande:

Hur raderar man ett inlägg? Blev fel förra inlägget
    Anno81 hur går det att ta två sprutor? Några biverkningar?
    Clin hur går det för dig?

Hejsan. Går jättebra att ta sprutan men fasen vad nervös jag var. Dock svider det lite och blir rött och kliar en stund. Imorgon ska jag in o kolla om äggen växer som de ska.
  • anno81
    !clin skrev 2013-11-27 12:04:07 följande:
    Hej tjejer! Var hos Hans i måndags, och han bekäfta att det inte tog sig på första. Då min mens var 3 dagar sen efter inseminationen, så honner vi inte innan jul. :( hade dock två ägg på 11cm var. Jag stod på mig och sedan hitta vi en lösning, skall ta orgotran varje kväll istället för nässpray samt gonalf. Så nu ska vi se vad som händer. Ny tid på fredag, sen kanske insemination i helgen? Så alla TJEJER därute, stå på er så hottar dem nya lösningar! Vi hade fått vänta till efter nyår om jag inte varit lite framåt och frågat efter olika lösningar. Lycka till alla.

Bra att du stod på dig! Jag är inne på min andra orgalutran spruta. Har de öppet på helgen också? Trodde att de bara hade öppet mån - fredag. Hur går det med sprutan? Tycker att det svider och kliar lite efter att man har tagit den.
  • anno81
    clin skrev 2013-11-28 08:48:36 följande:
    Oralgutran sprutan är hemsk! Spänner massor i magen. Då jag e spruträdd så är det min sambo som står för spruttagningen. :) gonalf sprutan är ju peice of cake! Har dock inte så mycket biverkningar, skönt det. Fjärde sprutan ikväll, sen imorgon är det dags att kolla hur det ser ut. Du får återkomma under dagen hur det ser ut för dig. Kram

Precis hemkommen med ett stort leende. Efter endast 6 sprutor med gonal f är jag redo för insemination!!! Hans hittade ett ägg på ca 17* 20  så han sa bara kör hem och ta ovitrellen och kom hit imorgon em för insemination. Dock kan nog inte min man följa med imorgon men det får gå ändå. håller tummarna för dig imorgon.
  • anno81

Tack tjejer! Han får lämna sitt bidrag hemma så kör jag in med det.

• anno81
    saffran78 skrev 2013-11-29 08:00:06 följande:
    Nån fler som kör med crinone-gel (progesteron) efter inseminationen? Tror det är standard på min klinik. Jag ska ta det fram till BIM och blir jag gravid, så ska jag fortsätta i två veckor till.

Igår mådde jag riktigt illa, och har läst att det är en vanlig biverkning av den. (Det är iaf inte graviditetsillamående. Bara sex dagar efter inseminationen.) Skulle önska att jag kunde testa redan nu, för är jag inte gravid skulle det vara skönt att sluta med crinonen. Men men, bara att härda ut! Blir jag gravid så är det helt klart värt det!

Hej. jag hade crinone vaggisar men jag kände inte av dem alls. Tyckte dock att de var äckliga med dessa vita klumpar som kom ut hela tiden. Håller tummarna för att det är ett gravid illamående.
  • anno81
    LillaSofie skrev 2013-11-28 18:11:35 följande:
    Fick min mens idag... Känns så sjukt jobbigt och vill bara gråta. Men man kommer tillbaka... Nu vill jag mest tillbaka till Sophiahemmet och ta reda på om det bara var otur eller om det är någonting annat. HOPPAS att vi kan få till ett andra försök innan jul.

Tråkigt att mensen kom men ge inte upp nu. Kämpa! Hade du sprutor som behandling? Jag fick ta orgalutran istället för synarel som nedreglering så det gick snabbare annars hade jag inte hunnit med en omgång till innan jul. Tog bara 6 sprutor denna gången så det gick snabbt. Lycka till!
  • anno81
    linnea83 skrev 2013-11-29 05:54:44 följande:
    Hej tjejer!Har inte skrivit på läänge nu är mycket med bröllopet =).Men jag är inne och läser och håller lite koll iaf =).Jag har bim på måndag och ivf-mötet på tisdag..Känner mig ganska nervös,inte för bröllopet utan mötet =).Men det ska nog gå bra =).
    Kram på er!

Lycka till med mötet samt bröllopet!
  • anno81
    clin skrev 2013-11-29 17:20:11 följande:
    Då kanske det finns lite mer hopp denna gång. Anno81 hur gick det idag? Jag kommer ligga 3 dagar precis efter dig.

Va roligt att det snart är dags! 3 dagar, då kan vi följas åt på vägen. Fick ta ovitrellen igår em så jag hoppas det funkar ändå. När var du hos Hans idag? Jag var där på em. Allt gick snabbt och bra fast han hade get mig fel tid på inlämningen av burken men det löste sig och jag fick se de små rackarna simma för fullt I mikroskåpet. Ha ha
  • anno81
    clin skrev 2013-11-29 18:14:18 följande:
    Jag var där 8.15. På måndag ska vi lämna in dem en timme innan det e dags. Får du ont? Jag e helt utslagen när jag har gjort det. Känns som kraftig mensvärk hela tiden.

Brukar känna av mensvärken men bara I några timmar. brukar lägga mig o vila när jag kommer hem.
Svar på tråden Insemination hösten 2013