• Evy

Insemination hösten 2013

I morse tog jag min allra första Pergotime tablett. Ska äta dag 5-9. Spännande att se om jag får några biverkningar.Har nämligen läst om lite olika symptom man kan få. Men får vi ett plus så är det så värt det!

• Evy
    Mallan82 skrev 2013-11-16 10:06:18 följande:
    Oh spännande!! Jag åt min sista igår, och hade lite längre cykel nu så nytt vul på måndag, och troligen insemination på onsdag :) Heja oss! 
    jaa heja oss!!  :) Jag kommer att göra VUL på dag 15. Hoppas att det blivit några fina ägg så man kan få åka hem och ta sprutan. 
  • Evy
    Mc angel skrev 2013-11-18 06:58:01 följande:
    Hallojs... Ledsen att jag vart så frånvarande... Vi har vart bortresta, haft 2 års kalas och så dog min morfar hastigt för ett par veckor sedan... Mycket å tänka på å fixa med...

Men mitt i sorgen tror jag att jag har glädjande nyheter...
    Vi gjorde insem innan vi reste bort för nu 12 dagar sedan...
    Jag som e så otålig gjorde ett tidigt test nu i morse alltså 2-3 dagar innan bim... Och vi fick positivt resultat!!!
    Det stod gravid 2-3 veckor vilket skulle stämma då vi är inne i vecka 2 i sånt fall...
    Jag vågar inte riktigt skrika hej ännu men jag gör ett till test på fredag å e d gravid då med så tror jag att det ska va rätt säkert... :o)

Sen kommer jag ju såklart va dönervös nu efter att man upplevt ett missfall... Fattar inte hur jag ska kunna njuta av att vara gravid efter den upplevelsen... Men vi får se... *ler*
    Hej och beklagar för din förlust :(

Men också Stort grattis till det positiva resultatet!
    Hur många insemination försök gjorde ni?
  • Evy

Idag har jag en stor klump i magen.
    En känsla som är jätte jobbig.

Igår hade i familjemiddag hemma men syster och hennes kille. Efter maten så slängde hon ur sig att hon är gravid i 7:e veckan. Och tro mig jag är så glad för hennes skull men samtidigt så blev jag ledsen och orolig på något sätt, en väldigt märklig känsla.
    varför händer det inte oss som försökt så länge:(.. Deras graviditet var inte ens planerad utan råkade hända och dom har inte ens varit tillsammans i ett helt år!! Vet att det kanske inte spelar någon roll men.. ni kanske förstår mig. splittrad just nu.

Sen grät jag mig till söms med mannen tätt intill.

• Evy

Tack tjejer! Ni är så fina. Jätte glad att jag äntligen har hittat en tråd där jag verkligen känner mig "hemma" :).

• Evy
    anno81 skrev 2013-11-18 09:51:17 följande:
    Som jag har längtat till denna dag! Idag ska vi till Hans och få se vårt lilla barn men just nu känns det inte så positivt. Fick en blodblandad flytning I lördags och på söndagen kom blod. Idag kommer lite brunt. Får nog ställa in mig på ett nytt missfall men som jag sa till min man att det känns ändå skönt att vi ska till doktorn idag så han kan bekräfta våra misstankar.

Jag håller alla tummar och tår att allt ska stå rätt till.
    Lycka till Hjärta
  • Evy
    Skånetös skrev 2013-11-18 11:55:04 följande:
    Har precis varit och gjort ett vul för att se hur jag svarat på sprutorna och för att boka in min första insemination! Nu visade det sig att jag har svarat för bra på behandlingen! Hade 4 st stora mogna ägg så vi har fått avbryta allt!! Så nu ska jag äta primolut tabletter i tio dagar för att sedan få min mens så ska vi börja om i nästa cykel! Känner mig så ledsen och besviken just nu! Varför ska det vara så svårt för :(
    Åh nej!!! det där vill man ju verkligen inte höra!! Vafan Rynkar på näsan Mardröm att behöva hoppa över en hel månad...

Styrkekramar till dig Hjärta
  • Evy
    sama12 skrev 2013-11-18 12:38:13 följande:
    Detta kommer vara den längsta veckan i mitt liv hittills...
    Hoppas så att mensen uteblir nu till helgen...
    mm den ständiga väntan till BIM! Håller tummarna Skrattande
  • Evy
    anno81 skrev 2013-11-18 16:36:12 följande:
    Hemkommen igen från doktorn. han kunde inte se något på ultraljudet så troligen missfall. fick göra ett nytt gravtest som var positivt. fick då lämna blod och ska lämna på torsdag igen för att kola om hormonerna har gått ner så vi kan börja om på nytt igen.
    Åh nej!! Gråter..  Tänker på dig Anno81! Styrkekramar till dig. 
  • Evy
    Mc angel skrev 2013-11-18 19:03:59 följande:
    Åh nej Anno och skånetös.... så jobbigt!

Hoppas verkligen att alla ska få sina plus snart... *hoppas*...

Usch jag e så jäkla osäker å nervös trots plusset..... hoppas att det inte är falskt resultat....
    Känner mig lite förvirrad btw... om jag tog ovitrelle på tisdagen de 5:e och vi gjorde insem den 7:e.... är det från tisdagen eller onsdagen jag ska räkna bim....
    man säger ju att 10 dagar efter sprutan ska ju medlet ha gått ur kroppen iaf så att det inte bör visa falskt plus... testade ju i morse så d bör vara 13 dagar efter sprutan då...

undrar om man ska vänta med att kontakta sophiahemmet för ett vul tills riktiga bim eller om jag ska ringa dom redan nu när jag fick ett plus…
    Jag tror det är ett riktigt plus! Tror inte hormonet från Otrivellen sitter i 13 dagar! 10 dagar har dom sagt. 
    Vänta in BIM dagen och ring dom samma dag och berätta om pluset och att du vill göra ett VUL :)
     Tycker du ska vara lugn Glad 
Svar på tråden Insemination hösten 2013