• Evy

Insemination hösten 2013

Linda8110 skrev 2013-11-21 21:16:59 följande:
    Härligt att ha något att se fram emot så snart! Ska du insemineras under två dagar?
    Ja längtar som tusan tills det ska bli måndag och ja vi ska insemineras två gånger Glad kostar 1000 kr/gången.

• Evy

Hej tjejer :) Imorgon ska ska jag på VUL för att se mina ägg. Ska bli otroligt spännande att se efter att man ätit pergotime. Om Äggen ser bra ut så blir det att inseminera och ta sprutan och sen åka in på tisdagen igen och inseminera omgång 2 :)

• Evy

Tack för era lyckoönskningar!! Åh idag är det en bra dag! Det fick bra på VUL, hade två ägg på höger 27x21 mm och 14x13 sen på vänster hade jag ett ägg på 19x19 och en slemhinna på 10 mm. Nu väntar jag på att sambons spermier ska bli tvättad sen blir en insemination både idag och imorgon. Tog precis otrivelle sprutan i bilen, haha. Kram på er!

• Evy
    sama12 skrev 2013-11-25 18:24:28 följande:
    Jag håller tummarna evy!

Jag låg i menssmärtor hela torsdagen och även halv natten (har endo). Var lika illa som innan behandlingen :(
    Sen gjorde det nog lika ont i hjärtat. Många tårar blev det.
    Men nu är det bara att försöks hitta de positiva igen och hoppas på att det är vår tur nästa gång.
    tack snälla! men fy vad jobbigt :( själv så grät som en stucken gris sist min mens kom :(.. så himla orättvist!
    hoppas att nästa gång blir eran tur!  
  • Evy
    Linda8110 skrev 2013-11-23 10:24:21 följande:
    Okej! Här blev det bara en insemination för 2000kr. Förstår att du längtar till måndag. Själv har jag fortfarande ont av ägglossningen. Ovan känsla för mig.
    oj 2000 kr/per gång. konstigt att det kan vara så olika. 
    hoppas att det händer massa saker i din kropp nu! :)  
  • Evy

Linda8110: ja okej du går där. Jag går på Andrologmottagningen som ligger i närheten av Sophia hemmet. Men jag gör alla mina VUL och blodprov på Sophia hemmet.

Det kanske är positivt att du inte känner något. Jag har alltid haft "falska" symptom och sist jag blev gravid så kände jag ingenting. Märkligt det där..

Tyckte också det var lite märkligt att dom inte påpekade att jag hade 3 ägg. Trillingar kan bli jobbigt men tvillingar kan jag gärna ta :) man läser så mycket på andra forum där andra får sex förbud när dom har två ägg och jag hade ju tre! Konstigt.

• Evy

Oj Linnea! 5 st!! Det var mycket! Också konstigt att det inte tar sig när det finns så många ägg som är redo att bli befruktade.

• Evy

Lillasofie: ja nu hoppas jag att det tar sig! Min BM som utför inseminationen rekommenderar två inseminationer på en cykel :) jag lyder hennes råd och hoppa det stämmer :)

• Evy
    saffran78 skrev 2013-11-26 20:26:58 följande:
    Här blev det bara en insemination - får hoppas det räcker. Det har bara gått tre dagar och jag vill bara att vi kan snabbspola fram de här två veckorna! Det är så mycket som ska stämma. Ägget ska befruktas och ta sig genom äggledaren och fästa i livmodern. Hur sannolikt är det att allt detta klaffar - på första försöket liksom.

Grunnar lite över timingen för vår insemination, men får lita på att läkarna vet vad de gör.

Vill, vill, vill att det ska ha klaffat! Hur står ni andra ut med väntan?             
    Det räcker nog med en också, läst att det är många som bara gör 1 insemination och lyckas (alla läkare säger olika).
    Dom där tankarna som du nämner brukar snurra runt i mitt huvud med. Hur stor är chansen att allt ska klaffa? Det är inte bara att få in sperman utan det ska hända sååå mycket mer i vår kropp innan man blir gravid.

Men men man hopps ju varje gång lika mycket att det ska bli vår tur denna gång.

• Evy
    clin skrev 2013-11-27 12:04:07 följande:
    Hej tjejer! Var hos Hans i måndags, och han bekäfta att det inte tog sig på första. Då min mens var 3 dagar sen efter inseminationen, så honner vi inte innan jul. :( hade dock två ägg på 11cm var. Jag stod på mig och sedan hitta vi en lösning, skall ta orgotran varje kväll istället för nässpray samt gonalf. Så nu ska vi se vad som händer. Ny tid på fredag, sen kanske insemination i helgen? Så alla TJEJER därute, stå på er så hottar dem nya lösningar! Vi hade fått vänta till efter nyår om jag inte varit lite framåt och frågat efter olika lösningar. Lycka till alla.
    Bra att du stod på dig!! Låt ingen klampa på er! :) Vi ska ha bebisar!!!

* En sak jag tycker är lite märkligt att jag trodde jag skulle känna av ägglossningen med dunder och brak denna månad då jag för första gången ätit  pergotime och tagit Otrivelle sprutan. I vanliga fall känner jag av ägglossningen väldigt väl men nu tycker jag att det inte kändes något. Skumt.
Svar på tråden Insemination hösten 2013