Hur äta inför en förlossning?
Hur laddar ni upp inför förlossningen? Alltså i matväg
Har hört att kolhydrater är bra, någon som har tips på bra enkla recept eller andra knep?
Lisenlisen
Hur laddar ni upp inför förlossningen? Alltså i matväg
Har hört att kolhydrater är bra, någon som har tips på bra enkla recept eller andra knep?
Lisenlisen
Min kompsi längtae efter en varma kommen då hon var på förlossning... Soppor är väl alltid bra?
jag åt en pizza när jag fick första!!
skulle nog satsa på samma med 2 an ...
bra stabbig mat!! energirik!!
en soppa räcker INTE!
herregu då skulle man väl få noll ork..
Man har väl lätt o spy ibland så man ska kanske inte äta ordentligt? Ja jag vet inte, kroppen säger väl till vad den behöver själv
spyr man så spyr man när barnet passerar spinaetaggen...
inte av lustgasen..
bara en parantes..
pasta e ju oxå bra..
Jag hade svårt att fatta att man kunde bli hungrig på förlossning då man har ont. Men det verkar många bli?
Emellan värkarna?
Får man gå ner på fikat och äta mellan värkarna tillsammans med sambon om man orkar med det===?????
Jag trodde att man mådde ialla av lustgas?
japp om man orkar!! beror ju oxå på hur långt fram i förlossningsskedet man komit...
Jag blev igångsatt och vi åkte och åt på en pastarestaurang innan det hann sätta igång. Mycket bra val; kände mig stark hela tiden. Under förlossningen åt jag banan, kexchoklad och drack vatten, saft och coca cola.
Spydde när barnet passerade en viss passage men det är nästan bättre att ha nåt att spy upp än att inte ha det tycker jag.
Jag åt pizza, pasta och gröt de senaste dagarna när jag hade fövärkar.
Men på förlossningsdagen hann jag ta en kopp välling som jag sedan spydde upp på förlossningen.
Så jag är glad att jag hade ätit bra dagarna innan.