Hur äta inför en förlossning?
Hur laddar ni upp inför förlossningen? Alltså i matväg
Har hört att kolhydrater är bra, någon som har tips på bra enkla recept eller andra knep?
Lisenlisen
Hur laddar ni upp inför förlossningen? Alltså i matväg
Har hört att kolhydrater är bra, någon som har tips på bra enkla recept eller andra knep?
Lisenlisen
Jag fick en findus färdigrätt direkt från Micron av personalen på förlossningen...
Men drycker. ??
Moodi fast eller vad de heter och såna drycker, som är ersätning för en måltid?
Jag vill nog inte ligga o spy upp allt
Lisenlisen, antar att du ska föda? När är beräknat? (nyfiken )
Laddade med spagetti och köttfärssås, fungerade utmärkt, åt sedan ngr mackor precis innan vi åkte in. Lycka till föresten är det snart?
man ska nog inte dricka såna drycker--
utan gärna de med energi, o socker för att piggna till- det rådet fick då jag..
hade med mig mormorssaft..
o på förlossningen fick jag även apelsinsaft o hallonsaft..
man blir torr i halsen av lustgasen...
Japp, tre veckor kvar och tänkte på vad jag kan äta ngn vecka innan för att vara i trim . Väl på förlossningen kommer jag att ha med mig godis,sportdryck etc, men skulle bli glad för att få lite tips på hur jag kan äta innan - som att ladda inför ett maratonlopp typ...
Kan lova att det är som ett maraton, i lallfall ett vårrus, jag som inte springer.
Man ska tydligen undvika fet mat eller all mat som kräver mer energi att förbränna (man behöver all energi som man kan få till förlossningen)!
Pasta är bra!
fick ni äta under er förlossning? min förlossning tog 20 timmar å de enda jag fick "äta" va nyponsoppa å glass...
ifall de skulle bli kejsarsnitt så får man ju inte ha nåt i magen...
Jag drack bara saft och vatten och någon bit kexchoklad hadde verkligen ingen matlust men det gick hur bra som helst ændå. Jag var på førlossningen i 14 timmar. Men efteråt...gud dessa mackor har aldrig smakat bættre (torra sjukhusmackor med ost på ?!?!)... jag åt upp min mans också..ansåg att jag var værd dem med :)