• Lisenlisen

Hur äta inför en förlossning?

Hur laddar ni upp inför förlossningen? Alltså i matväg

Har hört att kolhydrater är bra, någon som har tips på bra enkla recept eller andra knep?

Lisenlisen

• Svar på tråden Hur äta inför en förlossning?
  • Reduto

Jag fick en findus färdigrätt direkt från Micron av personalen på förlossningen...

• MonicaH

Men drycker. ??
    Moodi fast eller vad de heter och såna drycker, som är ersätning för en måltid?
    Jag vill nog inte ligga o spy upp allt

• MonicaH

Lisenlisen, antar att du ska föda? När är beräknat? (nyfiken )

• Fru Glad

Laddade med spagetti och köttfärssås, fungerade utmärkt, åt sedan ngr mackor precis innan vi åkte in. Lycka till föresten är det snart?

• turia

man ska nog inte dricka såna drycker--
    utan gärna de med energi, o socker för att piggna till- det rådet fick då jag..
    hade med mig mormorssaft..
    o på förlossningen fick jag även apelsinsaft o hallonsaft..
    man blir torr i halsen av lustgasen...

• Lisenlisen

Japp, tre veckor kvar och tänkte på vad jag kan äta ngn vecka innan för att vara i trim . Väl på förlossningen kommer jag att ha med mig godis,sportdryck etc, men skulle bli glad för att få lite tips på hur jag kan äta innan - som att ladda inför ett maratonlopp typ...

• Fru Glad

Kan lova att det är som ett maraton, i lallfall ett vårrus, jag som inte springer.

• Sandrew79

Man ska tydligen undvika fet mat eller all mat som kräver mer energi att förbränna (man behöver all energi som man kan få till förlossningen)!

Pasta är bra!

• ankizen

fick ni äta under er förlossning? min förlossning tog 20 timmar å de enda jag fick "äta" va nyponsoppa å glass...
    ifall de skulle bli kejsarsnitt så får man ju inte ha nåt i magen...

• Fjorda

Jag drack bara saft och vatten och någon bit kexchoklad hadde verkligen ingen matlust men det gick hur bra som helst ændå. Jag var på førlossningen i 14 timmar. Men efteråt...gud dessa mackor har aldrig smakat bættre (torra sjukhusmackor med ost på ?!?!)... jag åt upp min mans också..ansåg att jag var værd dem med :)

Svar på tråden Hur äta inför en förlossning?