• Kjell2

Tror jag kommer få sparken..:(

Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-08 09:01:01 följande:
    Kan jag vägra mötet idag och boka om?

Igentligen inte. Men dyker det upp frågor om din anställning, fusk, uppsägning  mm kan du stoppa och säga att du vill ha en facklig representant närvarande.

Lika bra att du går dit och hör vad det gäller. Om det t ex är början till en rehabplan pga mycket sjukfrånvarao så kanske du kan ta det själv.
  • Kjell2
    Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-08 12:38:45 följande:
    Varför jag ville boka om mötet var för att vara lite mer beredd. Har haft fullt upp senjag fick reda på det, inte hunnit tänka så mycket. Jga tycker det exempelvis är jobbigt att inte veta vilka personer som skulle vara med och dessutom ville jag hinna prata med facket innan och få råd. Det var inga som helst problem att boka om. Jag kommer skriva här hur det gick sen.

Det enda jag vill göra är att åka hem och gråta typ, hoppas på att jag är sjävl hemma senare. Orkar inte med folk. Känns jätte jobbigt då jag vanligtvis vill träffa mina vänner så mkt som möjligt. Nu orkar jag inte för att jag hela tiden måste spela en roll, jag kan liksom inte hålla masken längre. Har ställt till det så mkt och har så mkt att ta tag i så att det blir förlamande, orkar knappt nått. Men jag måste tänka att det blir bättre nån gång, det är lite mörkt just nu.
    Föutom att göra dig av med pojkvännen borde väl två saker att fixa direkt  kontakta facket och  ta reda på deltagarna.

.

• Kjell2
    Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-10 07:09:52 följande:
    Sådär,nu har jag uppdaterat!

Du har själv skrivit att du delvis misskött jobbet, fuskat med stämplingar, mycket sjukfrånvaro och mått väldigt dåligt. Alltså kan det ligga lite i den kritik du fått. Istället för att fokusera på budbäraren kanske du bör lägga lite energi på ditt mående och att sköta jobbet.

Du har inte fått sparken utan du har fått en uppmning att sköta ditt jobb på det sätt det ska skötas och som du troligtvis har förmågan att göra.

Om du vet att du sköter ditt jobb till 100% är det lätt att avfärda all kritik. Nu gör du inte det och då blir det svårare.

Klart du har rätt att känna dig leedsen, orolig och besviken på dina kollegor men det förändrar inte grundproblemet. Du mår dåligt och sköter inte ditt jobb som du ska. Chefen har get dig en möjlighet. Gör ditt jobb och problemet är ur vägen

Ta tag i din situation, se till att du mår bra och sköt ditt jobb.
Svar på tråden Tror jag kommer få sparken..:(