• Anonym (Vovve)

Sparkat en hund ikväll :(

Ikväll var jag och min son påväg till affären. Han är 2år och lunkade själv brevid vagnen. Då kommer en stor svart blandras mot oss, en glad unghund. I panik ryter jag åt den och försöker kasta mig framför ungen men fick inte tag i den så ställer mig fort upp och sparkar hunden hårt flera gånger tills den vänder ifrån oss.
    Varför? Min son är allergisk. Han blir direkt tät i halsen och får svårt med andningen. Ögon svullnar igen och läpparna blir riktigt stora. Sen börjar även ögon och näsa rinna. Saliven är livsfarlig för honom och även pälsen.
    Vi har medicin men den verkar ju inte direkt.
    Aja, det gick bra och vi gick hem och jag ställde mina skor och kläder i garaget så får min mor komma och hämta för tvätt.
    Men vad min son grinade då jag sparkade hunden och skrek nej nej och jag tokgrina efteråt både för det mot hunden och lättnad att den inte kom fram på min son. Stackars hund...
    Ägarna skrek något men hörde inte, kan tänka mig dom var chockade över vilken idiot som sparkar deras glada hund sådär.
    Så snälla hundägare, håll koll på era hundar och ha dom helst kopplade. Vi vill gärna komma oss till affären imorgon...

• Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(
  • Anonym (Bra)

Jag håller med dig. Jag hade gjort samma sak. En hund ska fan inte ta o skada mitt barn bara för att hundägare inte kan hålla koll på sina hundar. Jag fattar inte hur folk är sånna idioter och inte inser det.

En gång kom en hund springandes mot mig och började skälla. Jag är livrädd för hundar så jag sparkade iväg den. Ägaren blev inte så glad så han började skrika på mig. Av ren ilska höjde jag knytnäven (slog dock ej) och sa att jag aldrig mer vill se hans lösa hund springandes mot mig... Nog backade ägaren. Men fy fan säger jag bara. Man ska ha koll på sina hudar

• Anonym (Kossa)
    MajaVira skrev 2013-10-07 18:29:55 följande:

Du verkar inte riktigt klok. Hoppas hundägaren polisanmäler dig.

Jag hoppas du blir inspärrad som värdesätter hunden så mycket i det här läget!! Tycker du att hans son ska riskera livet eller ? För en jävla hund?
  • Severus

Jävla fucktards det finns!!!!!!

stackars hund

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Severus

stackars hund

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Frau Farbissina

TS handlade i ren panik. Förstår dig TS. Du gjorde det för att skydda din son. Säger inte att djurmisshandel är OK men nu hade du inget val. Det handlar ju om din sons liv.

Really?
  • Anonym (Hmmm)
    Utropstecknet skrev 2013-10-07 18:40:30 följande:
    Så du sparkar hellre hunden än gör ett nytt försök att lyfta upp din son? Låter ju normalt.

Men hen fick ju paniiiiiiiik. Då tar man till våld

lära barnen rätt sätt:S
  • Anonym (Hundägare)

Jag är själv hundägare och förstår din reaktion. Visst det kan ha varit lite väl men hundägaren skulle haft koll så att hunden inte riskerar att råka ut för sådant (och alltså inte heller riskerar att springa fram till folk). Du borde tagit ett rejält snack med ägaren om att det där inte är okej. 

• Anonym (...)
    Severus skrev 2013-10-07 18:37:21 följande:
    stackars hund
    Absolut, stackars hund. Men i samma situation hade jag nog också gjort ALLT för att se till att hunden inte kom fram till mitt barn, om du läser så ser du att TS beskriver att hundsaliv och päls utgör en livsfara för sonen.
    Den som gjort fel är hundägaren som inte hade koll på hunden. Jag har också gärna mina hundar lösa, men aldrig att de skulle få ens chansen att gå så nära någon okänd att denne skulle komma åt att sparka dem utan att jag kan gå emellan.

Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(