Anonym (:O) skrev 2013-10-07 22:26:29 följande:
Jag har hakat upp mig för att allt du skriver är konstigt och inte verkar vara sanning
Du menar att ni sålde hunden trots inga allergitester och senare negativa tester och har fått en dagis plats för allergiker trots att sonen inga allergier har -alltihopa låter mycket konstigt
Men din son är inte jätteallergisk han visar negativa tester
Hur då kräva hjälp ? Kommer du in till akuten med ett så uppenbart allergisk barn i den åldern så blir du garanterat skickad vidare med remisser -så därför tror jag inte dig vad gäller det
Och har man en äkta allergi så visar den sig även på pricktest och trots ringa ålder. Är ungen uppenbart allergisk trots negativ test så tar man blodprov.
Med tanke på hur du agerar och reagerar -impulsivt aggressivt och våldsamt så tycker jag det är konstigt att du inte lyckats orda fram adekvat hjälp åt ditt barn
Jag menar; du sparkar trots allt en hundvalp x flera säljer din egen hud skaffar allergi plats på dagis och allt detta med negativa tester -hur kan det då komma sig att du inte lyckas ordna korrekt vård / medicin ?
Du verkar ju inte sitta fast då det gäller din sons väl och ve efter vad du uppger
Du är konstig.
Vi sålde hunden då vi märkte den påverkade sonen, ja!
Ett intyg var inte svårt att få då vi träffade läkaren, det var även han som skrev ut Aerius.
Vi gjorde allergitestet i samband med att vi trodde han var matallergiker. Blodprov först, ett allmänt på olika födoämnen, djur och växter. Väntade svar, vi var försiktiga med maten. Testet visade inget.
Iaf sonen fick kraftigare reaktioner vid hund och kattkontakt. Vi bokade tid igen och gjorde då pricktest. Visade inget.
Vi sålde våran hund då sonen hälsa går före.
Sen har han åkt in på akuten.
Bokade tid igen och fick då medicin + intyg. Klart trodde jag. Men medicinen funkar inte så bra.
Sonen blir som sagts jättesvullen i ansikte speciellt hals, läppar, och ögon. Näsan och ögon rinner.
Nu har vi haft tur att det lättat ett tag efter han kommit från hunden. Men det tar längre tid och blir kraftigare eftersom.
Läkarna har sett hans symtom både på akuten och andra läkaren har sett utslag och irriterad näsa och ögon.
Du tjatade i tidigare inlägg om MVC. Dit går iaf bara vi när vi är gravida. Du måste mena BVC? Iaf är väntetiden där otroligt lång. Så det har blivit få komma på jourtider, alltså 15min patient och med många timmar i väntrummet innan.
Unghund inte valp. 1, 5-2, 5år kanske. Eller vuxen. Svårt se på blandraser om dom är färdigvuxna. Eller så har kanske knarkarna bara glömt ge den mat ett par dagar så det är därför den upplevs älgig.
Näe, jag har tydligen inte fixat rätt vård. :(