• Anonym (Vovve)

Sparkat en hund ikväll :(

Ikväll var jag och min son påväg till affären. Han är 2år och lunkade själv brevid vagnen. Då kommer en stor svart blandras mot oss, en glad unghund. I panik ryter jag åt den och försöker kasta mig framför ungen men fick inte tag i den så ställer mig fort upp och sparkar hunden hårt flera gånger tills den vänder ifrån oss.
    Varför? Min son är allergisk. Han blir direkt tät i halsen och får svårt med andningen. Ögon svullnar igen och läpparna blir riktigt stora. Sen börjar även ögon och näsa rinna. Saliven är livsfarlig för honom och även pälsen.
    Vi har medicin men den verkar ju inte direkt.
    Aja, det gick bra och vi gick hem och jag ställde mina skor och kläder i garaget så får min mor komma och hämta för tvätt.
    Men vad min son grinade då jag sparkade hunden och skrek nej nej och jag tokgrina efteråt både för det mot hunden och lättnad att den inte kom fram på min son. Stackars hund...
    Ägarna skrek något men hörde inte, kan tänka mig dom var chockade över vilken idiot som sparkar deras glada hund sådär.
    Så snälla hundägare, håll koll på era hundar och ha dom helst kopplade. Vi vill gärna komma oss till affären imorgon...

• Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(
  • Anonym (:O)
    Anonym (Vovve) skrev 2013-10-07 20:29:36 följande:

Äsch ge er. Är varken hysterisk eller någon hundhatare.
    Vi hade hund tills sonen visade allergi.
    Ni verkar ju tro det var någon liten stackars pälstus. Det var någon rottweilerblandis med mörkbrun jättesvag teckning. Skulle gissa blandad med amstaff typ, såg så ut. Den var lika glad när den for iväg och absolut inte skadad.
    Om hunden var så glad vf så ledsen då över din handling

Ordet Stackars har inte med storlek att göra om du trodde det.  
  • Severus

Dags att highfiva dig själv med en stol snart

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Aruba
    Anonym (Vovve) skrev 2013-10-07 20:29:36 följande:

Äsch ge er. Är varken hysterisk eller någon hundhatare.
    Vi hade hund tills sonen visade allergi.
    Ni verkar ju tro det var någon liten stackars pälstus. Det var någon rottweilerblandis med mörkbrun jättesvag teckning. Skulle gissa blandad med amstaff typ, såg så ut. Den var lika glad när den for iväg och absolut inte skadad.
    Det vet du inte. Du kan ha gett den en inre blödning som kan innebära döden för hunden. Det är inget som syns eller märks med en gång. Jag tycker synd om din son som har en fullständigt empatilös, aggressiv och våldsam mamma,
  • Severus
    Aruba skrev 2013-10-07 20:40:48 följande:
    Det vet du inte. Du kan ha gett den en inre blödning som kan innebära döden för hunden. Det är inget som syns eller märks med en gång. Jag tycker synd om din son som har en fullständigt empatilös, aggressiv och våldsam mamma,

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Fjonkis

Usch förstår att det måste vart jättejobbigt. Jag har själv en stor hund 45 kg. Och jag kan inte ha henne lös på ställen utom i folks trädgårdar och skogen. Hon blir ofta helt galen om hon ser folk, speciellt barn. Hon ska pussa ihjäl dom, hon är jättesnäll och en riktig mes, men det ser ju inte alla. Om hon skulle slita sig ute så skulle jag absolut ha förstående att någon rädd människa skulle sparka på henne. Jag själv hade tagit tag i hunden och frågat ägarna vad fan dom tänker med att släppa lös en hund med så dåligt pli på. Idioter.. Men du borde nog tagit tag i hunden och inte sparkat.

• MrsPenn

Trots att jag älskar hundar så förstår jag TS. Jag är svårt allergisk mot t ex hästar och katter. Kommer en katt i närheten fräser jag åt den, gör små utfall, vad som helst så den förstår att den inte ska komma nära mig. Jag tycker synd om katten, men hälsan går faktiskt före allt.

JAG FÖRSTÅR DIN PANIK, TS. Det är inte ditt fel, det är hundägarens fel som inte håller sin hund kopplad!

Ett par gånger har jag bett folk att koppla sina hundar, som t ex den gången en hund ville "leka" medan jag höll på att låsa upp min cykel och bara vill därifrån. Då stod hundägaren/ägarna bara och såg på oförstående. Totalt blanka ögon. Jag upplyste dem om koppeltvång, men de bara "men han är snäll".
    GAH!

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Froststar

Skriv ut vem du är så att man kan anmäla dig. fyfan vilka dårhuskandidater som får vara lösa ute. sjuka elaka människa. hoppas att ditt barn blir placerad hos människor som är bättre färebilder än att sparka sönder en valp. vidriga kräk.

• MrsPenn
    Anonym (uhm) skrev 2013-10-07 20:30:55 följande:
    Varför skulle man sparka en glad hund för att skydda sin son som tydligen knappt är allergisk?? Är förvånad att hunden inte blev förbannad o bet dig eller ungen, vilket hade varit mycket farligare än en liten allergi. Stackars hund du behöver ta ett chill pill
    "KNAPPT" allergisk??

"Min son är allergisk. Han blir direkt tät i halsen och får svårt med andningen. Ögon svullnar igen och läpparna blir riktigt stora. Sen börjar även ögon och näsa rinna. Saliven är livsfarlig för honom och även pälsen. Vi har medicin men den verkar ju inte direkt. "
    /TS

Jag är själv superallergisk mot vissa djur men jag får inte ens medicin från läkare. Trots att jag skulle kunna dö pga tilltäppta luftrör.
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Anonym (Hmmm)
    Froststar skrev 2013-10-07 20:46:02 följande:
    Skriv ut vem du är så att man kan anmäla dig. fyfan vilka dårhuskandidater som får vara lösa ute. sjuka elaka människa. hoppas att ditt barn blir placerad hos människor som är bättre färebilder än att sparka sönder en valp. vidriga kräk.

Barnet har dessutom INGEN påvisad allergi

det gör det hela ännu mer vidrigt
  • Michelle 341

Oj, vilken enorm hund det måste ha varit eftersom du bara inte kunde ta din son och lyfta upp honom i famnen medans hunden hälsade, hunden måste ju ha varit större än dig.

Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(