Haskel skrev 2013-10-08 10:20:29 följande:
Jag hoppas bara TS inser att hon mycket väl kan ha dödat hunden. Även om hunden "verkade" okej när den sprang därifrån. Jag hoppas att hon inser att om man sparkar, gång på gång, på en unghund knäcker man revbenen vilket ofta ger inre blödningar.
Att TS sedan är så fruktansvärt dum att hon skyller på panik, TS borde inte få gå "lös" i samhället! Vad gör hon nästa gång... sparkar ihjäl ett barn?
Jag är definitivt ingen allergiexpert, men om nu TS och hennes son är så fruktansvärt allergiska som TS påstår, bör man väl läsa på om eventuella faror. Till att börja med, det finns människor som har hundar. För det andra, vissa hundägare låter ibland hunden gå lös. För det tredje, varken hundar eller hundägare är perfekta, misstag sker, och hundar kan rymma.
Om man som normalt funtad människa har en väldigt allvarlig allergi, kollar man väl FÖR FAAN upp hur man undviker/fredar sig på bästa sätt, oavsett vilken allergi man har.
Naturligtvis "borde" inte hunden ha varit lös, men av en eller annan orsak var den det. Givetvis är det hundägarens ansvar, men en hund är ingen materiell sak. Utan en levande varelse, som nu TS misshandlar, å det värsta.
Även om hundägaren själv kan dömas, så hoppas jag verkligen att han/hon anmäler TS. Det finns inga ursäkter för att "gång på gång" stå och sparka en hundvalp/unghund.
Självklart kan hunden komma lös av misstag, det har hänt mig själv och då hoppas jag att omvärden värjer sig mot min hund om det behövs (vilket har hänt och ja han har då snabbt fattat att inte göra om det). TS har meddelat både verbalt och fysiskt mot hunden att inte komma fram. TS höll inte fast hunden eller följde efter den utan den hade alla möjligheter att ge sig av när den insåg att det inte var kul.