-
Varför inte gömma innehållet i luckorna och sedan skicka han ett SMS om var han ska leta, en grej kan ju vara att gömma lite badattiraljer så att det tillslut blir ett litet eget hemma-SPA, där grädden på moset blir ett gemensamt skumbad när du kommer hem, om man nu har tillgång till badkar, men massage kan man ju alltid få till, finns mycket härliga oljor och tillbehör och till det behövs ju bara en säng, vilket de flesta har...Anonym (Pepp) skrev 2013-11-06 10:22:29 följande:Äsch. Jag är ju bortrest under första veckan i december. Hur gör man då? Ska han få öppna luckorna ändå och ha presenterna till godo när jag kommer hem? Tips mottages gärna!
-
Anonym (Pepp) skrev 2013-11-06 10:47:20 följande:Bra idé! Vi har i och för sig ett väldigt litet badkar, men en gemensam lång dusch är ju inte heller helt fel
-
Hej
Här hittade jag ramarna, bara att klicka och ladda ned
Infogade dem sedan i Word som clipart, la till en textruta som jag anpassade i storlek, skrev in min text och sedan valde transparant bakgrund samt ingen färg på ramen. Någon som behöver mer hjälp så hör av er.
http://gallery.yopriceville.com/Holidays-Frames?show=3532 -
Såg nu att man kan ladda upp bilder direkt här så jag lägger upp en bild, så slipper ni klicka på länkarna ovan, ska nog ändra till ditt förslag på "24 luckor kärlek, fram till juldagsmorgon glimmar" i den skarpa versionen till frugan.
-
Japp, tiden har rusat iväg på sistone. Lite småfix kvar, men det ska inte vara några problem att ordna.
Vad gäller själva kalender hade jag först tänkt att printa ut mina ramar enligt ovan och lägga i ett guld-kuvert alternativt en liten papperspåse, men har fått tänka om då jag kom på idén med att lägga upp kalender på nätet, så nu har fixat en egen liten hemsida till frugan med namnet www.xxxxxxxjulkalender.hemsida24.se där ligger istället de som bilder med en liten trevlig julmelodi i bakgrunden, blir till att slå in sakerna i paket istället, men det är ju trevligt det med, rimmat och klart på allihop, så nu kan man snart slå sig ned och hoppas att mottagaren tycker det är lika roligt som givaren. -
- Vad har du nu hittat på?
Var kommentaren jag fick på kvällen den 1:e när jag bad henne starta TV:n i sovrummet och via den koppla upp sig mot den förberedda genvägen till kalendern på nätet.
Igår efter att andra luckan hade öppnats, så kan man väl säga att man "låg" bra till. Själv har jag tagit det lite lugnare i början för att öka på allt eftersom, denna vecka blir det mycket lotter, samt en önskning varje dag om vad hon vill se på frukostbordet på lördag, tanke är att ställa till med en riktig "hotellfrukost" på lördag morgon, med hela kittet men framför allt ställa fram de sakerna som hon önskat sig under veckan.
-
Ja, halva nöjet är ju att se reaktionen hos mottagaren, men jag har vissa luckor som jag vill att de öppnas på morgonen tex, någon lucka innehåller underkläder och då vill man ju att luckan ska öppnas så tidigt som möjligt så att man får se om det passa på kvällen...
och inte behöva vänta...
-
Hej Tarmac
Grattis till dagens vinst!
En sådan hade jag på fundering att stoppa in i en av luckorna, ser fram emot en recension lite längre fram när den kommit till användning. -
Måste erkänna att jag har fegat ur lite, känner lite som du, ska det vara något ska det vara något bra och den ovan omnämnda kändes spännande och bra men lite väl dyr, när man inte vet hur mottagandet blir...
Jag har någon lucka längre fram i kalendern som inte riktigt är spikad ännu, så jag får fortsätta fundera och kolla runt och se om man hittar något lämpligt. -
tarmac skrev 2013-12-06 10:51:16 följande:
Ursäkta spammandet. Hittade en sak jag faktiskt kan uttala mig om.
Köpte en liten g-punktsvibrator i förra årets kalender. Hittade också en rabattkod som jag använde och då skickade de med denna som bonuspresent: lustjakt.se/details/tickling_bill_purple. Den blev mer använd än g-punktsvibratorn och ganska uppskattad. Enligt mig en rätt så bra nybörjarpryl, och inte för dyr heller.
Du lär väl ligga ganska rejält på plus efter några dagar med kalendern så du kanske kan kosta på dig ett risktagande. =)
Hahaha, såg detta inlägg, precis efter jag tatt mig i kragen och lagt en beställning.
Jag beställde samma g-punktsvibrator som du beställde ifjol, tyckte inte om den från början och då framförallt den hemska färgen, men efter ha läst kommentarer om den så varför inte prova, den var ju överkomlig i pris också + att färgen var lila, de hade även i år en present om man fyllde i en kod, får se om de skickar med samma som ifjol
.
Så går detta åt skogen, så ligger du risigt till...
Men jag fastnade för dina ord:
Man måste ju våga för att vinna. Tillsammans med ett avväpnande rim kanske det kan bli succé.
Så nu blev det plötsligt lite mer nerv i själva kalendern... får se var man ska stopp in den, får bygga upp plus-konto ordentligt, men får väl inte vara för nära julen heller, så att ev. dålig stämning hinner lägga sig.
Tack för en spark där bak, så att man fick tummen ur. -
tarmac skrev 2013-12-06 11:37:21 följande:Men jag hoppas att du vet var du ska stoppa in den...
Jodå ska nog komma på det så småningom, annars vet jag en jag kan fråga
-
Hej
Vill ha lite synpunkter på ett rim, min förhoppning är att det inte ska vara för uppenbart vad det är för något i paketet, så vad tror ni om detta, kom gärna förslag på ändringar...
Till min fru,
Jag vill ge något skönt och bra.
Hoppas du blir himmelens glá.
Med denna du kan ta på de ondaste ställen på kroppen,
kanske på självaste knoppen.
Ta det lugnt och ha lite frid,
i självaste juletid.
Låt denna mellan kroppsdelar vandra
Är bra för både
det ena och andra
detta är nog inte vad du tror
för när du denna använda ska
kroppen blir go o gla
kan användas till mer än vad du tror
Vad är det då i paketet?
Jo en G-punktsstav till frugan. -
Du är ju en klippa man, detta blev ju kanon tycker jag.tarmac skrev 2013-12-10 12:27:28 följande:
Bra jobbat!
Kanske att sista stycket är lite konstigt:
"detta är inte vad du tror.... osv". I övriga rimmet rimmar meningar efter varandra. Här kommer "tror" sedan två meningar på "ska" och "gla'", därefter rimmar du på "tror" igen.
Du kan skriva om det som: (ändrar lite för att få ungefär samma längd på meningarna också, men det är inget viktigt...)
Jag vill ge något skönt och bra.
Hoppas du blir himmelens glá.
Den kan lindra ömma ställen på kroppen,
kanske också på självaste knoppen.
Ta det lugnt och ha lite frid,
mitt i denna signade juletid.
Låt den mellan kroppsdelar vandra
Den är bra för både det ena och andra
fast dess huvudsyfte kanske inte först är givet
hoppas jag att den blir en krydda för samlivet
Kanske det blir för avslöjande rim? Fast å andra sidan så kanske hon inte alls tänker i de här banorna, när ingen av de övriga luckorna anspelat på sex (stämmer?). Då kan det mest avslöjande rim ändå vara för kryptiskt.
Hoppas luckan blir uppskattad. Vilken dag ska man hålla tummarna för dig/er?
Håller med om att sista stycket blev lite tokigt inte så bra att rimma med samma ord på båda ställena.
Har bestämt mig för att det får bli lucka 19, har dratt på ordentligt i lucka 18 med julkonsert och sedan får hon själv välja om vi ska ta en lugn middag på kvällen eller om hon vill lägga kvällen på Liseberg istället, så då borde pluskontot vara välfyllt.
I övrigt kan man väl säga att kalendern fallit väl ut än så länge, igår tex körde jag grabben på hockeyträning och kom hem sent, kröp ned i sängen och föreslog att vi skulle se på kalendern ihop, men då berättade hon att hon redan hade öppnat luckan själv, trots att jag inte hade hunnit lägga fram rätt paket, men att hon gissade på en fotfil, vilket var rätt, inte det mest romantiska i ett paket, men väldigt uppskattat. -
Tackar som frågar.
Konserten var mycket bra och var väldigt uppskattad av oss båda, nu har man fått en rejäl dos av julkänsla,bara hoppas att den goa känslan finns kvar efter dagen lucköppning,
har dock inte hunnit slå in den ännu, så jag har meddelat att lucköppning får vänta tills ikväll, vilket nog är bra så att man kan närvara vid själva öppnandet, men visst hyfsat nervös är man ju.
Förväntar mig inte något glädjerop eller vågen precis men allt utan total förkastelse vore att se som en framgång...
Hur går det för dig själv då, nivån sattes ju ifjol för dig, så jag antar att nu när hon insett att det blir en kalender i år också så kanske förväntningarna på innehållet har ökat, eller? -
En liten uppdatering på lucka 19...
Intresset för att öppna var som vanligt stort, men jag låg lite efter med paketinslagningen så jag sa att det får vänta, fixade i ordning paketen, men så skulle de kollas på Ernst på TV:n och kvällen gick... kan ju erkänna att det gnagde i magen, men så tillslut så var det dags att krypa till sängs, hon brukar kolla på kalendern via TV:n i sovrummet så det passar ju bra, men se på fasen då hon efter en stund släcker och glömmer bort att öppna lucka 19, snacka om att ha sovit oroligt i natt när jag väl somnade vill säga, malde i mig, skall jag be henne öppna eller avvakta, valde att avvakta, ville inte vara för på så att säga.
Så i morse fick jag ett SMS där hon ursäktade sig och att hon glömt bort att öppna lucka 19, och nu undrade hon om hon fick öppna den nu istället eller om jag skulle vara med?
- Öppna du svarade jag och väntade på reaktionen...
Ingen reaktion så jag skickade en smiley som rodnade efter en stund och fick till svar "Lilla snushummer..."
Så min tolkning av det hela är att det åtminstone föll lite i god jord, nu gäller det bara att avvakta tills det rätta tillfället infinner sig för att få prova. -
Jodå, det föll nog i god jord och efter lucka 21 med Rudolph kalsonger så kan man nog lägga vad som helst i luckan. Som tur är har de små sina rum nära vårt vilket gjorde att min fru var tvungen att försöka lägga band på sig och kväva de mest intensiva skratten, eller som min fru uttryckte det
-Nu har du förstört den sången, nu kan jag aldrig mer höra den sången utan att se denna synen framför mig.