Läraren bad min dotter byta kläder
Madeleine02 skrev 2013-10-09 12:41:46 följande:
Haha, bängolles kommentar var klockren, bra att visa det omvända (om än extremt) för att fatta det löjliga i det hela. Varför har er dotter behov av att "visa det" (att hon "blivit kvinna) och köra upp sin sexualitet i ansiktet på andra. Inte ok, alla kanske inte tycker att hon är snygg, det är kanske bara ni och hon som tycker det" andra kanske tycker hon är äcklig.
Köra upp sin sexualitet i ansiktet på andra? Löjligt uttryckt må jag säga. Har du inte själv varit ung? När jag var ung och började få bröst så kände jag mig så kvinnlig när jag för första gången fick ha bh tex. Att få växa upp, bli kvinna, vara stolt över hur man ser ut. Att ha på sig tajta jeans och linne, varför inte? Hon går ju inte i stringtrosor och flashar murran direkt. Spelar det så stor roll om alla tycker att hon är snygg? Att hon själv kanske gillar hur hon ser ut ser jag som positivt med tanke på alla dessa krav det verkar finnas bland tjejer och kvinnor idag tack vare media bland annat och modet. Åter igen, tajta jeans och linne, det är ju vanliga kläder för en tjej idag. Jag hade på mig det i högstadiet. När jag gick i högstadiet var det även inne att ha kjolar och strumpor som gick över knäna eller höga svarta stövlar, det var då ingen annan som klagade.
Till TS, tycker absolut att du ska prata med lärarna. Ser inga som helst problem med att en tjej i 8an klär sig i tajta kläder och är stolt över hur hon ser ut! "You go girl!" skulle jag ropa till henne om jag kunde.