Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Läraren bad min dotter byta kläder

Ntme skrev 2013-10-09 11:10:40 följande:
    jag tycker det är helt rätt att de reagerar.. Går man bara i 8an behöver man itne framhäva sig och sexuallisera sig på det viset.Man är fortfarande ett barn oavsett utvecklings nivå
    ...och vem fan bryr sig om barn är lättklädda?
  • Tom Araya

Varför ska man inte få framhäva sin kropp och sitt utseende? Välväxta killar gör det och ingen klagar.
    Måste man vänta till en viss ålder, tills sexualdebuten är passrad eller någon annan fånig tidsgräns för att få framhäva kroppsliga former?
    Detta är inte ett dugg sämre än att klä sin 2-åriga son i kostym eller att 15-åriga grabbar klär sig i träningskläder med tröjor/linnen som visar mer bringa och armar.

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2013-10-09 16:01:12 följande:
    Varför ska man inte få framhäva sin kropp och sitt utseende? Välväxta killar gör det och ingen klagar.
    Måste man vänta till en viss ålder, tills sexualdebuten är passrad eller någon annan fånig tidsgräns för att få framhäva kroppsliga former?
    Detta är inte ett dugg sämre än att klä sin 2-åriga son i kostym eller att 15-åriga grabbar klär sig i träningskläder med tröjor/linnen som visar mer bringa och armar.
    Snabbskrivarfel....
    Det ska vara passerad och12-åriga.
  • Tom Araya
    puss skrev 2013-10-09 19:06:44 följande:

men jag tyckte precis att du gjorde det. före mig, till och med.
    Inte i på så vis att han/hon kallar någon luderaktig.
    puss skrev 2013-10-09 19:07:08 följande:

ingen aning. va fan ska jag veta det för?
    Det borde du veta om du kallar någon luderaktig

• Tom Araya
    Deelicious skrev 2013-10-10 15:02:45 följande:
    Jag tycker det är HÖGST olämpligt att ha sexiga kläder på sig i skolan. I skolan ska man se ordentlig ut. Sedan att jag skiter blanka fan i att killarna tappar koncentrationen är en annan sak. Det har inte med detta att göra.
    Vad ska killarna och tjejer ha på sig för att vara "osexiga"?
  • Tom Araya
    Josephine96 skrev 2013-10-09 20:21:18 följande:
    Läraren borde inte har klagat på kläderna, dock hade jag inte släppt ut min åttaåriga dotter i tajta kläder som framhäver hennes kurvor. Skulle inte vilja att äldre killar flörtar med henne o att snuskgubbar glor på henne...
    Har din åttaåriga dotter kurvor (som en kvinna)? Förvånad
  • Tom Araya
    Themis skrev 2013-10-09 22:05:57 följande:
    Gör jobbtestet- gå in med din dotter på valfri klädaffär och fråga om hon hade fått sitta i kassan i det hon har på sig. Om svaret är nej så kan du utgå från att klädseln är opassande på en arbetsplats, vilket även skolan är.

Det är inte okej för en vuxen att klä sig i clubwear på ett ställe där andra ska kunna fokusera på studier eller arbete.

Vill man gå runt som ett vandrande objekt bara för att få attention så får man göra det på sin fritid, och tror man sig vara vuxen är det väl på tiden att även den informationen går in i skallen på en?
    Det var en rätt kass jämförelse då klädkoden på jobbet är lika varierande som det finns yrken.
  • Tom Araya
    stockholmare skrev 2013-10-10 14:46:11 följande:
    Tack för alla svar. Jag har nu pratat med läraren och sagt att saker som rör min dotter i fortsättningen ska diskuteras med mig och hennes pappa i första hand, samt att hon kommer att klä sig som hon vill tills skolan upprättar riktlinjer som gäller samtliga elever. Hon bad om ursäkt och erkände att hon hade bemött problemet på ett dåligt sätt. Jag kände mig väldigt säker på att jag faktiskt hade rätt, eftersom jag faktiskt fick en hel del medhåll i tråden. Till den som tyckte att hon får skylla sig själv om hon blir våldtagen vill jag säga - sök hjälp för du är fan sjuk i huvudet. Till er som trorbatt detta är en troll tråd vill jag bara upplysta om att det finns föräldrar som väljer att leva i sina tonåringars verklighet. Där man kan prata öppet om sex, droger mm lika självklart som man pratar om samhällskunskapsläxan. Stackars era döttrar när de råkar bli gravida vid 15 och inte vågar säga något eftersom mamma tycker att hon är en slampa om hon haft sex.
  • Tom Araya
    Deelicious skrev 2013-10-10 20:16:44 följande:
    Dom behöver inte vara osexiga men i skolan ska man ju ändå se någorlunda ordnad ut. Vanliga kläder räcker. Men att ha urringat och kort kort passar sig inte...
    Förslag på ordnad klädsel på killar...du vet, det finns även kroppsliga attribut även på män, i synnerhet välbyggda sådana.
  • Tom Araya

Det här skulle få klaga över...

...men när motsvarande plagg sitter på en tjej, då är det visst en annan sak...

Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder