Vitamin skrev 2013-10-10 07:50:48 följande:
Intressant att många verkligen anser att killar män är korkade. Otroligt att ingen tänker tvärtom, föräldrar, lärare, advokater, domstolar förutsätter och framhäver att killar är helt pantade och helt enkelt inte kan läras vad som är rätt eller fel. Är det verkligen så illa att halva jordens befolkning är lågbegåvade?
Visst är det, rent logiskt, så att ena halvan av mänskligheten är mer korkad än den andra även om jag inte tror det är så lätt som att bara dela upp dem i kön och dra gränsen där.
Detta är off topic egentligen men du måste skilja på aktioner och reaktioner här. Du kan lära en person vad den får och inte får göra (eller bör och inte bör) ex. "Det är extremt opassande att fråga Lisa om hon vill kn*lla bara för att hon idag tar på sig ett tajt linne som framhäver bysten utöver det vanliga.". Däremot kan du inte lära någon hur den skall reagera rent känslomässigt (om man bortser från metoder som är rent förkastliga i dagens samhälle) dvs. om en kvinna med fördelaktigt yttre och fina bröst väljer att framhäva dessa kommer detta att väcka reaktioner hos män på en rent grundligt djurisk nivå.
Detta är ingen nyhet hos varken kvinnor eller män och görs _medvetet_ oavsett vad tramsebyxorna i denna tråden verkar vilja framhävda!
Alltså, du kan lära pojkarna i klassen att det inte är ok att sitta och dra i snabeln bara för att reptilhjärnan har identifierat en potentiell sexpartner men du kan inte, hos en hormonstinn ungdom, hindra den delen av hjärnan att väcka lustar vilka är mer intressanta än skolarbetet.
OnT: Alla (förutom asexuella och frigida feministfjollor) i denna tråden VET vad jag talar om och det är inte rätten att få se ut som man vill. Jag kan hålla med om att sättet läraren verkar ha lagt fram det hela kanske inte var det smidigaste men absolut behövs det en diskussion med flickan och hennes klasskamrater om vilka signaler man sänder ut vid viss form av klädsel. Till viss del så vet pojkar och flickor i den åldern redan detta och det är självfallet den uppmärksamheten flickan vill åt MEN de har nog inte tänkt hela vägen fram (t.ex. om det är det fokus de vill ha eller om det finns andra sätt att bli respekterad).