Inlägg från: Rainbow gg |Visa alla inlägg
  • Rainbow gg

Läraren bad min dotter byta kläder

Jag skulle aldrig få för mig att ta på mig ett par feta vida jeans, de fladdrar är stora och obekväma. Jeans som sitter åt hela vägen nedför benen är jätte sköna, hade jag inte varit något missnöjd med mina lår så hade jag gått omkring i tights hela tiden SOM ALLA ANDRA GÖR. Killar kan också ha skinny jeans btw.
    Jag har linnen på mig sommar som vinter och jag får strypningskänslor om jag har en t-shirt på mig utan någon urringning.
    Varför skulle Jeans, Linne och munkjacka inte vara lämpligt när det är kallt? Vad fan har ni andra på er när det är kallt? Finns det några superbyxor som jag inte hört talas om som man är varmare i om vintern? Alla kanske inte vill ha en stickad långtröja på sig året runt bara för att det inte ska sticka i ögonen på andra.

Så? Vad fasiken har du på dig? Varmt som kallt ute?

• Rainbow gg
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:25:19 följande:
    Det jag kan komma på som väl skulle dölja det mesta är väl sådana där härliga pösiga 90-talsjeans med pösig bak som gör att det ser ut som om man har blöja på sig och raka ben som släpar ner i golvet och en stor oformlig sweatshirt över det. Funkar inte så bra på kontoret eller säljmöten men manslipperseminapattariallafall.
    Yes, alternativt sån där moomoo som extremt feta personer måste ha, ordentligt mycket tyg som inte sitter åt någonstans! Vanliga klänningar har ju ofta någon slags urringning, så det är bäst med en moomoo :)

Sen spelar det ingen roll tycker jag vad man har på sig. Killar kollar ändå. Inte alls längesedan hade jag tjockjacka som gör att jag ser fet ut och ett vanliga par sweatpants men ett par killar som jag gick förbi i dörren i affären skulle ändå kolla in min häck.
    Så vad spelar det för roll vad man har på sig? Killar föreställer sig ändå vad som är under oavsett hur mycket man redan visar :(
    Känner mig så violated nu. Ska nog aldrig gå ut mer, verkar som att jag distraherar det stackars manssläktet för mycket. 
  • Rainbow gg
    Solrosens skrev 2013-10-09 18:36:06 följande:

Precis, träningskläder idag är ju supertajta. Man ser unga, snygga tjejer i sådana tajta tränings tights och ett tajt kortare linne med joggingskor på fötterna springandes lite överallt, och röven guppar så fint. Skitsnyggt säger jag!
    Inte det jag menade. Utan sådana där helt vanliga gamla säckiga som inte sitter åt alls. Man blir inspanad även om man inte visar några former eller någon hud förutom den i ansiktet.
    Det enda man kan göra för att inte vara sexuell är att vara hemma kostant och inte ha kontakt med någon i person. 
  • Rainbow gg

Och fortfarande så är det ingen som kan komma med förslag på vad stackars flickor ska ha på sig istället för jeans och linne - som jag trodde var en standard outfit i alla garderober. Enda anledningen att inte ha linne i skolan är om det är svinkallt inne. Hade en sån tjej i min klass när vi gick på högstadiet, hade alltid tighta linnen även fast alla andra i princip satt med utejackorna på sig. Hon blev ju ständigt tafsad på, stackars tjej. Det visade sig senare att hon inte mådde bra alls psykiskt, men var det fel av henne att ha linne? Nej. Kanske lite opraktiskt när det var så kallt men fortfarande hennes val.
    Självklart inte heller okej att folk inte kan uppfostra sina söner att hålla fingrarna i styr.

Jag tror att ingen kan komma på bättre outfits är just för att det finns inga totalt osexiga kläder. Så varför ska maninte få ha på sig sådant som man är bekväm i och tycker man ser fin ut i? 

• Rainbow gg
    Coccolina skrev 2013-10-09 19:41:02 följande:
    MEN och det är något jag vill understryka... Din dotter är inte vuxen... värna om hennes rätt att få vara ung och "barn" ett tag till... För mig skulle det inte vara ok med en 14/15 åring som är för vuxet klädd... Jag skulle som mamma känna att jag misslyckats och berövat min dotter delar av sin barndom.
    Funderar mycket över just detta. Man är 14, går i 8an. Om två år, två korta år, så börjar man gymnasiet och kanske till och med i en annan stad och flyttar hemifrån! Är det så fel att man själv får bestämma vad man ska ha på sig när man snart möjligtvis flyttar hemifrån? Finns det inte viktigare saker att lära de unga än vad de ska ha på sig? Typ, vara ekonomisk, laga nudlar osv
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder