• puss

Läraren bad min dotter byta kläder

Rushmore skrev 2013-10-09 18:19:51 följande:
    Helt fantastiskt att kropps-skamma andra människor för saker som de inte rår för. Om man har former så ska man tydligen inte få ha på sig vad man vill längre för att någon annan kan ta illa upp och man är inte seriös och annan skit som står i den här tråden.

Jag föreslår att ni lär era barn att det är okej att se ut precis som man gör utan att man ska behöva dölja kroppen på en massa olika sätt och också att man inte ska diskutera hur andras kroppar ser ut för det kan ge ärr för resten av livet och att även en tjej med stora tuttar kan vara bra på matte och skaffa sig bra utbildningar och jobb. Hon har rätt att ha stora bröst utan att behöva höra kommentarer om det eller bli sedd som ett löjligt objekt som man ändå inte behöver ta på allvar.

Allvarligt, föraktet för kvinnor i den här tråden är helt fantastiskt. Åk till Afghanistan vetja - ni skulle nog passa in bra där!

men snacka om onyanserad.
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • puss
    Rainbow gg skrev 2013-10-09 18:22:01 följande:
    Jag skulle aldrig få för mig att ta på mig ett par feta vida jeans, de fladdrar är stora och obekväma. Jeans som sitter åt hela vägen nedför benen är jätte sköna, hade jag inte varit något missnöjd med mina lår så hade jag gått omkring i tights hela tiden SOM ALLA ANDRA GÖR. Killar kan också ha skinny jeans btw.
    Jag har linnen på mig sommar som vinter och jag får strypningskänslor om jag har en t-shirt på mig utan någon urringning.
    Varför skulle Jeans, Linne och munkjacka inte vara lämpligt när det är kallt? Vad fan har ni andra på er när det är kallt? Finns det några superbyxor som jag inte hört talas om som man är varmare i om vintern? Alla kanske inte vill ha en stickad långtröja på sig året runt bara för att det inte ska sticka i ögonen på andra.

Så? Vad fasiken har du på dig? Varmt som kallt ute?

det går att ha på sig vanliga kläder utan att folk reagerar på att man ser ut som ett luder.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:29:04 följande:
    Luderlook?

Plus munkjacka eller kofta över i TS dotters fall.

har aldrig sagt nåt om de kläderna. varför visar du mig det där? "linne och jeans" går att uppföra i en mängd stilar.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:35:33 följande:
    Hur vet du att det inte är så här som ts dotter ser ut? Hon har dessutom en kofta över och Converse till så både mer täckt än den här tjejen och med unisexskor.

gud vad du tjatar. vad är det du vill? du postar en random bild på nånting. ingen av oss vet hur ts dotter ser ut. du postar en helt vanlig bild och använder den som utgångspunkt. det blir ju lite tokigt.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:39:30 följande:
    En till med luderlook: tighta jeans, urringat linne, kofta över, snygga bröst.

ja, bergis att många skulle reagera över det där. är du paranoid??
  • puss

eller så här. om vi nu ska gissa.

• puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:42:52 följande:
    De som reagerar över det där ska nog hålla sig inomhus i så fall eller ta på sig ögonbindel när de går ut för ungefär sådär, med vissa variationer tycker jag att så gott som alla mellan 12 och 50 ser ut idag.

just därför tror jag inte att läraren reagerade på den looken.
  • puss
    Solrosens skrev 2013-10-09 18:45:10 följande:

Men har du läst tråden. TS beskriver nästan exakt VAD hennes dotter har på sig och det är ungefär så som bilderna säger, ändå sitter det fån härinne som skriver att det är luder kläder och varför sätta på sig tajta kläder, varför sexualisera sig!? Och linnen är tydligen värsta luderklädseln i vissas ögon och jadda jadda jadda! Man tappar ju hakan.

ja du, vad andra skriver har jag ju ingen aning om.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:46:14 följande:
    Det krävs i stort sett ingenting för att få tonårskillar att reagera eller tappa koncentrationen. Jag bodde i pöskläder under den tiden och ändå var tydligen min kropp jätteintressant att kommentera, glo på eller klämma på.

aha. du agerar i syfte att läka egna sår. beklagar.
  • puss
    puss skrev 2013-10-09 18:43:44 följande:

eller så här. om vi nu ska gissa.

jag tycker faktiskt hon är redigt hot, när jag kollar lite.
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder