Läraren bad min dotter byta kläder
gillar inte motiveringen din dotter är inte ansvarig för att killarna inte kan koncentrera sig... Som vanligt är det alltid kvinnors fel om karlar blir kåta liksom... inte rätt!! Din dotter skall kunna gå naken i skolan utan att det skall påverka killarnas koncentration... de får ansvara för sig själva!!!
MEN och det är något jag vill understryka... Din dotter är inte vuxen... värna om hennes rätt att få vara ung och "barn" ett tag till... För mig skulle det inte vara ok med en 14/15 åring som är för vuxet klädd... Jag skulle som mamma känna att jag misslyckats och berövat min dotter delar av sin barndom. Jag förstår att hon är nöjd med sin nya vuxna kropp... men det är mitt jobb som mamma att lära henne vad som är ok och inte... Och vissa tonårstjejer som jag ser på stan idag klär sig som de prostituerade gör nere i Italien.... Muskorta kjolar och shorts, urringningar som visar mer än det döljer, sminkade så det krävs två liter tvål för att tvätta fram ansiktet osv... Vilket jag inte tycker är ok... Ser jag tjejer som ser ut så så kan jag inte låta bli att faktiskt döma föräldrarna lite... De är de som låter sina döttrar gå omkring så... Samma sak med killar med byxorna kring knäna... du som vuxen har faktiskt ansvar för hur ditt barn beter sig och klär sig... att säga att "men de är så stora och får välja själva" tyder snarare på lathet än att man bryr sig....så länge de inte är myndiga har du som förälder faktiskt all rätt att säga ifrån ang hur de klär sig! Man behöver inte gå till överdrift dock.... men när det går helt över styr bör man sätta ner foten!