Inlägg från: LunaLunatic |Visa alla inlägg
  • LunaLunatic

Läraren bad min dotter byta kläder

Juronjaure skrev 2013-10-09 17:18:18 följande:
    Men alltså... Klär sig inte ALLA tjejer i åttan i toktajta jeans/leggings som visar upp kroppsformerna? Jag undrar lite vad TS dotter har för extrema kläder som får lärarna att reagera?!

Hur som helst är det inte okej, nej. Tycker man att det är ett problem så får man införa klädkod på skolan. Att peka ut ett specifikt barn och skylla killarnas koncentrationssvårigheter på henne är bara urkorkat.
    Inte i mina 8or. Eller 7or. Eller 9or.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic

I övrigt förstår jag inte hur det kan gastas om vad lärare får diskutera. Jag har inte sett i min arbetsbeskrivning att jag inte får kommentera en elevs kläder med en kollega. Och tur det, gör det har jag isf brutit mot!

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic

För övrigt: lägger mig inte i hur TS dotter klär sig men tar du på en tös tajta jeans med låd midja, låt stringen synas lite, till det ett riktigt tajt linne med ordentligt urringning. Kombinera med antingen bh-löst eller ordentlig push-up.

Jag tycker personligen inte det är passande på en arbetsplats. Ska det vara okej elever för eleverna antar jag att det är det även för lärarna? 

• LunaLunatic
    Solrosens skrev 2013-10-09 20:44:46 följande:

Har du sagt vad ni sa om elevens kläder till eleven också och inte enbart bakom ryggen på denne?
    Nej, jag tyckte inte det var min sak. Som sagt, jag pratade med en kollega och det kom upp.
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder