• Tubab

Läraren bad min dotter byta kläder

Shades skrev 2013-10-09 19:26:47 följande:
    Nja, Gud behöver du inte titulera mig men tack ändå.

Kvinnan har, precis som mannen, rätt att klä sig hur den vill (förutom i arbetssituationer) men rätt att inte bli dömd av andra för hur vi klär eller beter oss har ingen. Klär du dig och luktar som en lodis så kommer folk att respektera dig som en sådan. Om du väljer att klä dig "utmanande" så gör du förhoppningsvis detta _medvetet_ och vet vilka för eller nackdelar detta innebär.

Fördomar och förutfattade meningar kallas det ovan skrivna.., bara som en upplysning till alla..
    Att döma utan att veta, är en av de absolut sämsta egenskaper vi människor kan uppvisa.  
  • Tubab
    Shades skrev 2013-10-09 20:35:03 följande:
    Fast det är naivt och dumdristigt att tro att det jag skrev inte stämmer överens med sanningen. Oavsett hur din drömvärld ser ut så är det inte den vi lever i.

Din värld, inte min.., min värld är mer tolerant, icke fördömande och vuxen i sitt synsätt.
    Ditt sätt är att vilja bevara fördomar istället för att tydligt agera mot dom, vad tror du dig uppnå med det? 
  • Tubab
    Milliemolly skrev 2013-10-10 09:54:28 följande:
    Hrm.................jag är själv lärar på en f-9 skola.

Jag vet att lärarna sa till henne för hennes egen skull!

SÅ många elever jag skulle vilja säga det till. Dessa små trasiga tjejer som lever på at se sexiga (tror de) ut.....................i för små kläder och med urrungningar så man vet inte vart man sak titta - och jag är kvinna. Det är så pinsamt. Dessutom ser man på killarna att de som är imitten av sin pubertet dras till detta spännande.

Jag skulle vilja skrika till dem faktiskt - klä på dig, lär dig ditt värde, bli poppis för att du är smart och vacker istället.

Ni som skriver att det är vanlig klädsel, det är det...........................men linneneas urringningar kan diskuteras.........................

Nu verkar u den här mamman ha e väldigt frigjord syn på det mesta, orre, sex mm så flickan har ju också det.

Tyvärr.

Allt prat i lärarrm är för elevernas bästa, vi vill dem väl, men tyvärr tolkar föräldranra ofta det annorlunda. De här lärarna vill hjälpa din dotter ur slamp-stämpeln!                     
    Stackars ungar som måste dras med din och dina lärarkollegors föråldrade syn på människor.., lär ungarna att respektera varandra oavsett vad, inte att döma
  • Tubab
    Duckan skrev 2013-10-10 12:56:54 följande:
    Nu är jag nog skitgammal jämfört med många här, men när jag gick på högstadiet och gymnasiset var det ingen som sprang runt i  bara linne i skolan eller "visade upp sig" i minimala kläder på skoltid. Jag får dock erkänna att jag senare i livet har haft tröjor som lämnat min mage bar, på nattklubb inte på jobbet.

När jag gick i skolan så var det långt mer "vågad" klädsel än det är nu, det var på 70-talet när "alla" skulle gapskrattat åt en sån här diskussion å undrat var i h-vete alla gamla mossig kärringar och gubbar krupit fram ifrån

Vart har empati, humanism, förståelse, acceptans, medmänsklighet och tolerans tagit vägen.., helt klart har den försvunnit sen 70-talet och ersatts av gnäll, avundsjuka, girighet och en massa tjafs om hur man ska eller inte ska vara.., fy fan vilken hemsk tid vi lever i.., rena medeltiden.. 
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder