Läraren bad min dotter byta kläder
Varför låta sin 14-åriga tjej gå till skolan i de kläderna? Hoppas TS tar sitt ansvar.
Samma här..
Säg att någon elev kommer till skolan i rena cirkuskläderna, chockrosa guldlamé och en massa småprylar fastsydda i klädseln som snurrar, blinkar och/eller piper. Då skulle den eleven störa koncentrationen för ALLA elever oavsett kön. . . . . . . . . . . . . . . . Det rätta sättet att bemöta detta skulle vara att be resten av klassen att skärpa sig och fokusera????????????? Är det verkligen vad ni senaste kommentatorer anser?
Mm. Men du låter väl inte din dotter gå utanför dörren utan behå under den tajta toppen? Hur vet vi hur TS gör?
Min poäng är att man KAN vara störande i klädseln. Du anser det säkert vara helt normalt att gå naken? En människokropp i naturligt tillstånd? Men inte skulle du släppa iväg dina barn nakna till skolan? Varför inte, om de vill? Och det är min poäng. Man kanske inte SKA låta barnet gå klätt precis som det vill. Det finns gränser och sociala koder.
Jag minns att vi hade stora t-shirts på oss som små. Stora, bekväma, inte stretchiga, i bomull. De var alltid lite stora i modellen, det var det enda som fanns att köpa kommer jag ihåg! Stora med Musse Pigg på eller typ Roy Lichtenstein-kopie-serierutor.
De var så stora att vissa tjejer gjorde en knut på höften.
Minns att axeln aldrig hamnade rätt, för halva skjortaxeln drog ner på armen. Det var som om de var gjorda för män, men de såldes till barn... önskar jag kunde hitta en sån oversize tshirt idag, men det är helt omöjligt. (Jag behöver en strand-tshirt.)
Jag gick i olika t-shirts och bermudasshorts nästan varje dag under sommaren. Blev det kallt drog man på sig en collegetröja. Basic plagg!