Inlägg från: Solrosens |Visa alla inlägg
  • Solrosens

Läraren bad min dotter byta kläder

Rushmore skrev 2013-10-09 18:47:20 följande:
    Jag googlar jeans + linne och får mängder med träffar på tonårstjejer i outfits som den här: Luuuuuder!

Ja gud, shit hennes vita BH syns....gud bevare mig. Till rektorn med henne och avstängning.
  • Solrosens
    Rainbow gg skrev 2013-10-09 18:48:04 följande:
    Inte det jag menade. Utan sådana där helt vanliga gamla säckiga som inte sitter åt alls. Man blir inspanad även om man inte visar några former eller någon hud förutom den i ansiktet. Det enda man kan göra för att inte vara sexuell är att vara hemma kostant och inte ha kontakt med någon i person. 

Jag menade inte ditt inlägg. Bara skrev att tighta kläder finns överallt i alla kategorier av kläder och stilar, allt från träningskläder, sovplagg till kontorskläder a la pencilkjol, och de är knappast slampiga kläder. Tänk japan modet, herregud där kan mna kanske säga något :)
  • Solrosens
    Tilebusbebismamma40 skrev 2013-10-09 18:49:06 följande:
    Skoluniform vore på sin plats  man går inte klädd som ett tartt i skolan punkt slut

Engelska skoluniformen visar mer hud, benen och knälånga strumpor det därlär ju vara än mer uppseendeveckande än svarta tighta jeans och ett linne till över en kofta!
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:49:03 följande:
    ja? precis som min modell.
    Sluta tjafsa din dumma fan.

Dn modell representerar inte en vanlig svensk tonåring även fast du verkade gilla henne :)
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:59:13 följande:
    japp jag gillade henne. dock förespråkar jag rätt sak på rätt plats, vilker du inte verkar begripa värdet av. du går väl på "mörk kostym" i baddräkt.  

Jo jag begriper värdet jag med.

Men som TS beskrivit sin 14 åriga dotters klädstil finner jag inga fel i what so ever och står upp för det. Alla kvinnor vill vara fina. Många av oss sminkar oss, lockar håret, köper nya kläder, ny fin jacka osv. Vi är intresserade av mode. Inget fel i det. Att sedan en pucko till lärare skyller ts dotter för att killarna inte kan koncentrera sig är helt sjukt i min värld. Jag hade ringt rektorn och pratat med denne. Inte okej att en lärare får ts dotter att bli ledsen pga störda tankar hos honom själv.
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 19:02:10 följande:
    men självfallet finns det tonårstjejer som är ludaraktiga. eller finns inte det, menar du?

Finns det luderaktiga pojkar?
  • Solrosens
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:05:25 följande:
    Jag använder aldrig begreppet luderaktig (min mamma lärde mig att det var stillöst att göra det), vilket däremot du har gjort. Definiera luderaktig.

Well said!
  • Solrosens
    LunaLunatic skrev 2013-10-09 20:20:31 följande:
    I övrigt förstår jag inte hur det kan gastas om vad lärare får diskutera. Jag har inte sett i min arbetsbeskrivning att jag inte får kommentera en elevs kläder med en kollega. Och tur det, gör det har jag isf brutit mot!
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience

Har du sagt vad ni sa om elevens kläder till eleven också och inte enbart bakom ryggen på denne?
  • Solrosens
    stockholmare skrev 2013-10-09 21:21:33 följande:
    Som jag skrev så ökar det killarnas intresse för henne för att de kanske tror att det finns en chans för dom att få ligga

Men så kan du ju inte säga om din egen dotter!
  • Solrosens
    stockholmare skrev 2013-10-10 09:12:44 följande:
    Jag känner inte att det andra är saker som jag kan göra något åt. Hon har sex och kommer inte att sluta med det för att någon annan tycker det. Vi tycker inte att hon ska anpassa sin klädsel för att vissa har fördomar. Hon är duktig i skolan och har bra betyg. Hon varken röker eller dricker, och så länge som det ser ut så ser jag inte säkert sex med jämnåriga på lika villkor som ett problem. Det som gör mig upprörd är just att lärarna tillsammans diskuterat hennes klädsel. En klädstil som hon haft sedan sjätte klass, men som nu inte längre är ok för att hon har utvecklats i kroppen.

Men ring skolan då istället för att pladdra på här!!!
  • Solrosens
    Milliemolly skrev 2013-10-10 09:54:28 följande:
    Hrm.................jag är själv lärar på en f-9 skola. Jag vet att lärarna sa till henne för hennes egen skull! SÅ många elever jag skulle vilja säga det till. Dessa små trasiga tjejer som lever på at se sexiga (tror de) ut.....................i för små kläder och med urrungningar så man vet inte vart man sak titta - och jag är kvinna. Det är så pinsamt. Dessutom ser man på killarna att de som är imitten av sin pubertet dras till detta spännande. Jag skulle vilja skrika till dem faktiskt - klä på dig, lär dig ditt värde, bli poppis för att du är smart och vacker istället. Ni som skriver att det är vanlig klädsel, det är det...........................men linneneas urringningar kan diskuteras......................... Nu verkar u den här mamman ha e väldigt frigjord syn på det mesta, orre, sex mm så flickan har ju också det. Tyvärr. Allt prat i lärarrm är för elevernas bästa, vi vill dem väl, men tyvärr tolkar föräldranra ofta det annorlunda. De här lärarna vill hjälpa din dotter ur slamp-stämpeln!                     

Håller absolut med!
  • Solrosens
    Moder1 skrev 2013-10-11 10:43:53 följande:
    Det är svårt att vara tonåring. De är mer medvetna idag om mode och trender , de vill vara sig själva samtidigt som de inte vill sticka ut. Det finns de som vill sticka ut, få bekräftelse, vara någon som de kanbske inte är redo att vara. Vi har ofta diskussioner om just kläder.    Vi har regler som att underkläder är just underkläder och ska inte synas. man täcker rumpor,magar och byst. Min dotter får inte ha kläder som visat skinn mellan knän och ovanför bysten. Genomskinliga kläder ska ha linne under. Detta är inte för att inte fresta någon utan för att hon ska respektera sig själv.       

Hur ser era regler ut för sonen (ifall där är någon eller hade varit)?
  • Solrosens
    blubbblubb skrev 2013-10-11 11:30:06 följande:
    Nä, jag tycker inte linne låter alarmerande underklätt. Men om inte läraren går på alla elever, antar jag att det var något som gör att kläderna inte riktigt passar på flickan. För tight i kombination med bröststorlek, för mycket mage, för genomskinligt, eller vad det nu kan vara.  Jag har linnen hemma som jag kan ha som de är och linnen jag enbart skulle ha under något annat plagg.

Ja och ts skriver att hon har kofta och munkjacka över linnena. Samt converse skor på fötterna, mmmm låter som en väldigt blottad outfitt. .....not.
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder