• puss

Läraren bad min dotter byta kläder

Solrosens skrev 2013-10-09 19:07:09 följande:

Well said!

men omg så fånigt. människan använder jjhu ordet uppenbarligen, trorts vad hon lärt sig. klart classy, eller???
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:01:11 följande:
    Tydligen inte när det finns vuxna som tycker att det är okej att kalla tonårstjejer för luderaktiga. Det är riktigt, riktigt stillöst.

titta. dui använder visst ordet "luderaktig". omg!! vad ska mamma säga??
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:09:20 följande:
    Jag har hela tiden refererat till dig som i inlägg #126 skriver "se ut som ett luder".

Det är ett stillöst sätt att beskriva andra, inte minst när det gäller unga tjejer.

okej. gör inte det då. enkelt.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:12:11 följande:
    Det gör jag inte. Det är du som har påstått att unga tjejer som har jeans och linne ser ut som luder. Utveckla gärna dina tankar kring det.

du hittar på dumheter.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:12:11 följande:
    Det gör jag inte. Det är du som har påstått att unga tjejer som har jeans och linne ser ut som luder. Utveckla gärna dina tankar kring det.

fattar du att det blir jobbigt att försöka diskutera med nån som är så onyanserad och hittar på anklagelser?
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:15:40 följande:
    Här skrev puss det. Påminner dig lite om vad du själv skrev för mindre än en timme sedan.

och det tolkar du som dels att jag vet vad ts dotter har på sig, och dels att jag anser att det (vad det nu är ) är luderkläder?
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:17:24 följande:
    Jag läser det du skrev, inget annat.

jo, det gör du uppenbarligen. dessvärre.
  • puss
    Linnsan1986 skrev 2013-10-09 22:12:08 följande:

Du är säkert en sådan där läskig förälder som lär dina barn att man måste tänka på hur man ser ut, hur man klär sig och för sig "rätt" annar så...

Ergo: alla som inte klär sig, ser ut eller för sig "rätt" är... Du vet.
    Hej fördom! Här hoppar du till tokig slutsats.
  • puss
    Vitamin skrev 2013-10-10 07:50:48 följande:

Intressant att många verkligen anser att killar män är korkade. Otroligt att ingen tänker tvärtom, föräldrar, lärare, advokater, domstolar förutsätter och framhäver att killar är helt pantade och helt enkelt inte kan läras vad som är rätt eller fel. Är det verkligen så illa att halva jordens befolkning är lågbegåvade?

Det har inget med kläder att göra, i detta fallet.
  • puss
    Milliemolly skrev 2013-10-10 09:54:28 följande:

Hrm.................jag är själv lärar på en f-9 skola.

Jag vet att lärarna sa till henne för hennes egen skull!

SÅ många elever jag skulle vilja säga det till. Dessa små trasiga tjejer som lever på at se sexiga (tror de) ut.....................i för små kläder och med urrungningar så man vet inte vart man sak titta - och jag är kvinna. Det är så pinsamt. Dessutom ser man på killarna att de som är imitten av sin pubertet dras till detta spännande.

Jag skulle vilja skrika till dem faktiskt - klä på dig, lär dig ditt värde, bli poppis för att du är smart och vacker istället.

Ni som skriver att det är vanlig klädsel, det är det...........................men linneneas urringningar kan diskuteras.........................

Nu verkar u den här mamman ha e väldigt frigjord syn på det mesta, orre, sex mm så flickan har ju också det.

Tyvärr.

Allt prat i lärarrm är för elevernas bästa, vi vill dem väl, men tyvärr tolkar föräldranra ofta det annorlunda. De här lärarna vill hjälpa din dotter ur slamp-stämpeln!                     

• puss
    nevermind skrev 2013-10-10 17:46:25 följande:

nordan1:
    Vad är det för signaler du pratar om?

Har du inte fattat att uttryck är kommunikation?
  • puss

det är ingen människa som skulle klaga på at miley ser horig ut där heller.

Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder