Inlägg från: Rushmore |Visa alla inlägg
  • Rushmore

Läraren bad min dotter byta kläder

Solrosens skrev 2013-10-09 18:50:57 följande:

Ja gud, shit hennes vita BH syns....gud bevare mig. Till rektorn med henne och avstängning.
    Kvinnliga former har hon också! Så skamlöst av henne!
  • Rushmore
    Tilebusbebismamma40 skrev 2013-10-09 18:49:06 följande:
    Skoluniform vore på sin plats  man går inte klädd som ett tartt i skolan punkt slut
    Skolfoto från Iran:

• Rushmore
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:54:59 följande:
    Skolfoto från Iran:

• Rushmore
    Tilebusbebismamma40 skrev 2013-10-09 18:55:42 följande:

Nej hon får inte gå klädd så hon stör andras koncentration, hon frå heller inte bete sig hur som helst..

Men läraren skulle kanske bett henne gå hem och klä om inför alla andra som läraren har full rätt att göra

Vad mer kan tänkas störa andras koncentration förutom linnen? Kan du göra en lista på vad som ses som acceptabelt att förbjuda för att det kan störa någons koncentration?
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:00:15 följande:
    men så är det; stil kan inte läras ut.
    Tydligen inte när det finns vuxna som tycker att det är okej att kalla tonårstjejer för luderaktiga. Det är riktigt, riktigt stillöst.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:02:10 följande:

men självfallet finns det tonårstjejer som är ludaraktiga. eller finns inte det, menar du?
    Definiera luderaktig.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:03:27 följande:

gör det du.
    Jag använder aldrig begreppet luderaktig (min mamma lärde mig att det var stillöst att göra det), vilket däremot du har gjort. Definiera luderaktig.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:06:44 följande:

men jag tyckte precis att du gjorde det. före mig, till och med.
    Jag har hela tiden refererat till dig som i inlägg #126 skriver "se ut som ett luder".

Det är ett stillöst sätt att beskriva andra, inte minst när det gäller unga tjejer.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:10:15 följande:

titta. dui använder visst ordet "luderaktig". omg!! vad ska mamma säga??
    He said Jehova.

• Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:10:40 följande:

okej. gör inte det då. enkelt.
    Det gör jag inte. Det är du som har påstått att unga tjejer som har jeans och linne ser ut som luder. Utveckla gärna dina tankar kring det.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 18:23:09 följande:

det går att ha på sig vanliga kläder utan att folk reagerar på att man ser ut som ett luder.
    Här skrev puss det. Påminner dig lite om vad du själv skrev för mindre än en timme sedan.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:16:38 följande:

och det tolkar du som dels att jag vet vad ts dotter har på sig, och dels att jag anser att det (vad det nu är ) är luderkläder?
    Jag läser det du skrev, inget annat.
  • Rushmore
    Shades skrev 2013-10-09 19:26:47 följande:
    Nja, Gud behöver du inte titulera mig men tack ändå.

Kvinnan har, precis som mannen, rätt att klä sig hur den vill (förutom i arbetssituationer) men rätt att inte bli dömd av andra för hur vi klär eller beter oss har ingen. Klär du dig och luktar som en lodis så kommer folk att respektera dig som en sådan. Om du väljer att klä dig "utmanande" så gör du förhoppningsvis detta _medvetet_ och vet vilka för eller nackdelar detta innebär.

Sedan när är teenuniformen jeans och linne med en munkjacka över "utmanande"?
  • Rushmore
    Shades skrev 2013-10-09 19:34:53 följande:
    Eftersom varken du eller jag har sett flickan i fråga kan vi endast chansa på hur hon såg ut. Det finns varianter på klädseln och jag förutsätter att läraren ansåg sig nödd och tvungen att ta upp ämnet med flickan.

Det blir bara tramsigt när du lägger upp allehanda bilder på annat löst folk  för att försöka bevisa något som inte ens har med detta ämnet att göra.
    Oavsett hur hon såg ut är det riktigt oprofessionellt att uppmana en ung kvinna att byta kläder för att killarna tappar koncentrationen.
    Skolans klädkod är en sak och i så fall ska den tas upp rent allmänt, med båda könen.

Att låta en tjej ta ansvaret för killars koncentration (och förmodar jag kåthet) är däremot verkligen inte okej. Jag är chockad över att det här ens förekommer i en svensk skola år 2013.
  • Rushmore
    Vitamin skrev 2013-10-10 07:50:48 följande:
    Intressant att många verkligen anser att killar män är korkade. Otroligt att ingen tänker tvärtom, föräldrar, lärare, advokater, domstolar förutsätter och framhäver att killar är helt pantade och helt enkelt inte kan läras vad som är rätt eller fel. Är det verkligen så illa att halva jordens befolkning är lågbegåvade?
  • Rushmore
    Duckan skrev 2013-10-10 16:11:36 följande:
    Sen kom kroppsnära bodys utan bh under, det lämnade inte mycket kvar till fantasin.

När i hela friden var detta modernt? Jag och mina tjejkompisar har då aldrig gått bh-lösa en dag efter att brösten börjat växa.
    Tidigt 90-tal! Body under pösiga 902:or som var rejält åtdragna i midjan med ett flätat bälte var jätteinne. Ingen bh under.
    Typ som här, fast vi använde body med ärm på.
    www.emporia.se/Inspiration/Mode/Den-tvattade-stora-bla/
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder