Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Slitet kök i hyreslägenhet

Ni ska ha en fullt funktionell bostad för den hyran ni betalar. Se till att de byter/åtgärder allt som är trasigt och väldigt slitet, det anser jag inte de kan ta något extra för.

• Tom Araya
    singthesorrow skrev 2013-10-09 16:26:41 följande:
    Självklart, vi ska prata med dem om golv, tapeter, lister osv. Sådant som MÅSTE bytas och inte innebär en standardhöjning. Dock vet jag att om vi skulle få ett helt nytt kök så innebär det en standardhöjning enligt reglerna och då höjs hyran.
    Det som är trasigt, dåligt, ej fungerar, fungerar dåligt, ej sitter på plats o.s.v. skall de byta.
    Hur och till vad de byter det för att det INTE ska räknas som standardhöjning är deras problem.
    Kräv godtagbart skick men skriv aldrig på något avtal som innebär höjd hyra.
  • Tom Araya
    singthesorrow skrev 2013-10-10 19:49:35 följande:
    Jo, vi kommer absolut att tjata till oss färg, tapeter osv och förhoppningsvis nya mattor på golven.
    Sedan kommer vi inte att måla i skrikiga färger osv utan vitt! Så att det skulle räknas som "egen smak" tror jag inte är så stor chans :)

Men är det ingen som har tips om ett bra, billigt, ställe att lämna in köksluckorna till för att få dem spraymålade/lackade? :) 
    Prova med en gymnasieskola som har måleriprogramet.
Svar på tråden Slitet kök i hyreslägenhet