Inlägg från: Chanel no 5 |Visa alla inlägg
  • Chanel no 5

sömn råd av BVC vad tycker ni?

The Doctor skrev 2013-10-10 16:20:41 följande:
    Men vad fan är det med folk?! Barnpsykolog åt en en 8 månaders?! Herre jävlar vad jag blir förbannad. Man undrar ju vad de får för utbildning egentligen!

Nej, det är inte särskilt ovanligt att barn sover så: hostlycka.blogspot.se/2012/07/barn-ska-inte-s...
    Det kan fungera jättebra! Vissa barn har olika sömnrubbningar och föräldrarna kan av psykologen få verktyg att hantera dessa så att alla får sova lite mer. Jag har sett på nära håll hur det har gett bra resultat. Föräldrarna gick från att se ut som kritvita spöken till att se ut som normala småbarnsföräldrar.
    TS jag tycker att du ska be om att få komma till en barnpsykolog omgående!
  • Chanel no 5
    The Doctor skrev 2013-10-11 19:40:31 följande:
    Jag läste fel, trodde att TS vaknade varannan timme - inte att hon endast sov 2h/natt.

Att använda metoder för att tvinga fram ett sovmönster som inte är naturligt för oss finner jag dock helt sanslöst, det gynnar sällan barnet att man problematiserar något så naturligt som flera uppvak under natten.
    Men vad säger att en psykolog skulle ge dem sk metoder? Jag har sett på nära håll hur bra hjälp från psykolog kan hjälpa föräldrarna att kunna sova mer även om barnet är vaket etc. Att sova så lite är inte bra man måste få hjälp på ngt sätt som förälder.
Svar på tråden sömn råd av BVC vad tycker ni?