Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

sömn råd av BVC vad tycker ni?

Försöker inte förringa ert problem på något sätt, men att vakna med 1,5 timmes mellanrum vid 8 månader är ju inte ovanligt. Min mellanson vaknade oftare än så, min äldsta med 1,5-2 timmars mellanrum.

• Flickan och kråkan
    Maddi skrev 2013-10-09 16:17:38 följande:
    Det kanske är jag som har varit otydlig, men han vaknar inte efter 1,5-2 timmar, betydligt oftare än så. 
    Då missförstod jag. Jag fick intrycket av att han sov 1,5 timma när han väl somnat. Jag vet hur urjobbigt det kan vara. Min mellanson vaknade konsekvent nätterna igenom var 30-60 minut mellan det att han var 5,5 - 9,5 månad. Innan dess var det mer normalt 1,5-2 timmar mellan uppvaken. 
  • Flickan och kråkan
    EllisBell skrev 2013-10-11 07:52:30 följande:
    Jag kan förstå att The Doctor reagerade. Det är faktiskt normalt att bebisar och små barn vaknar upp till 10 ggr/natt. Det handlar ofta om ett "säkerhetsaystem" . De vill kolla så att man är där. Förr eller senare går det över och är man föräldraledig går det att ta igen sömn på dagen. Nuförtiden förväntar sig dock många föräldrar att barnen ska sova hela nätter väldigt tidigt och annars kallar man det sömnproblem. Men så länge barnet utvecklas som det ska och mår bra är uppvaknanden inget problem.
    Håller med dig om barnets sömn, men det där med att ta igen sömn under dagen som förälder är ett privilegium man har som enbarnsförälder .
Svar på tråden sömn råd av BVC vad tycker ni?