• Anonym (funderar)

bröstförminskning

Jag är så extremt trött på mina stora bröst, har annars en normal vikt och normal BMI men mina bröst har storlek E i kupa. Dom är både breda och hänger 28 cm på ena sidan och 30 cm på andra sidan. Får dessutom svamp under stödbh titt som tätt och har ständig värk i nacke. Gråter Min läkare har skickat remiss för bröstförminskning men nu undrar jag vilka är kriterierna för att man ska få en bröstförminskning av landstinget? Hur stor ska kupan vara för att få förminskning? Kan man mäta själv för det går väl inte att bara gå efter storleken på sin BH? Usch jag kommer bli så ledsen om jag blir nekad :(

• Svar på tråden bröstförminskning
  • Anonym (funderar)
    Anonym (funderar) skrev 2013-10-09 15:17:43 följande:
    Jag är så extremt trött på mina stora bröst, har annars en normal vikt och normal BMI men mina bröst har storlek E i kupa. Dom är både breda och hänger 28 cm på ena sidan och 30 cm på andra sidan. Får dessutom svamp under stödbh titt som tätt och har ständig värk i nacke. Gråter Min läkare har skickat remiss för bröstförminskning men nu undrar jag vilka är kriterierna för att man ska få en bröstförminskning av landstinget? Hur stor ska kupan vara för att få förminskning? Kan man mäta själv för det går väl inte att bara gå efter storleken på sin BH? Usch jag kommer bli så ledsen om jag blir nekad :(

någon?
  • Moondance

Jag hade gärna gjort en operation om jag vetat på förväg hur resultatet hade blivit. Men eftersom man inte vet så avstår jag.

Jag är 164cm och väger 62kg. Har 70H. Det är inte alltid så kul att bära runt på dom där bulorna som sitter ovanför magen.

• SvenGlen
    Anonym (funderar) skrev 2013-10-09 15:18:10 följande:

någon?
    Tålamod är inte din grej va? TS 15:17 och bump 15:18.
    Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • Anonym (funderar)
    Moondance skrev 2013-10-09 15:23:01 följande:
    Jag hade gärna gjort en operation om jag vetat på förväg hur resultatet hade blivit. Men eftersom man inte vet så avstår jag.
    Jag är 164cm och väger 62kg. Har 70H. Det är inte alltid så kul att bära runt på dom där bulorna som sitter ovanför magen.

Har du hört mycket negativt om resultaten efter operationer?
  • Anonym (funderar)
    Moondance skrev 2013-10-09 15:23:01 följande:

Jag tänker inte så mycket på resultaten faktiskt, är så sjukligt trött på mina bröst så dom får gärna plocka bort dom helt och hållet, dom är ju bara i vägen, vill inte ens bada på offentliga platser längre. Jag hatar mer eller mindre mina bröst. Jag kan tänka mig kupstorlek B på sin höjd
  • Moondance
    Anonym (funderar) skrev 2013-10-09 15:29:40 följande:

Har du hört mycket negativt om resultaten efter operationer?
    Ja, man har ju sett efter bilder. Inte så snyggt med massa ärr.
  • Anonym (funderar)
    Moondance skrev 2013-10-09 15:59:52 följande:
    Ja, man har ju sett efter bilder. Inte så snyggt med massa ärr.

Jag struntar i ärren också, vill bara få bort brösten
  • Farmor52

Jag fick min förminskning betald av landstinget och det endast för att jag hade olika storlek på dem, skillnaden var C på ena och B på andra. Inget som inte kunde justeras med ett inlägg.

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • Anonym (funderar)
    Farmor52 skrev 2013-10-09 16:49:08 följande:
    Jag fick min förminskning betald av landstinget och det endast för att jag hade olika storlek på dem, skillnaden var C på ena och B på andra. Inget som inte kunde justeras med ett inlägg.

Oj, jag har hört att man måste ha minst kupstorlek E för att få betald operation. Så bra för dig att du fick en operation, hoppas jag också får det. Mina bröst är ju också olika stora, har sökt tidigare för ca 5 år sedan, då var mina bröst storlek D+ men då sade dom att mina bröst var för små för en operation. Nu är dom ju storlek E. Vet du vart man kan kolla kriterierna för att få bli opererad?
Svar på tråden bröstförminskning