Teutonia: Mistral S vs Fun System
Jag velar också mellan dessa två vagnar så jag följer tråden med spänning!
Jag velar också mellan dessa två vagnar så jag följer tråden med spänning!
Provkörde båda vagnarna idag. Här är de skillnader jag kunde se:
Tyngd: Fun är lättare än Mistral S
Hjul: Fun har något mindre hjul än Mistral S
Fjädring: Mistral S är mer fjädrad än Fun som ter sig lite stummare
Styrning: Båda vagnarna är likvärdiga enligt mig
Broms: Fun har fotbroms, Mistral S har handbroms (som var lite krånglig tycker jag och dessutom kanske går sönder lätt, kändes inte helt bra)
Höjd: Fun är lägre än Mistral S i själva chassit
Varukorg: Likvärdiga MEN på Fun är den svårare att komma åt pga att vagnen är lägre
Styre: Likvärdiga MEN på Mistral S går det att vända över
Bredd: Fun är smalare än Mistral S
Vi har bestämt oss för en Fun nu. Det blir en Duo, dvs med helt separata ligg- och sittdelar. Det är lite dyrare än lift men det gör att själva liggdelen blir lite bredare än om man lagt in en lift i sittdelen.
Finns färgkarta över koderna på nätet Sydney?
Ja, fast jag har inte fastnat för någon av Funs trendiga färger... Hur har ni andra resonerat som valt Fun? Den gröna och orange går bort för mig. Den gula är väääldigt intensiv. Den röda är ganska fin. I och med att vi ska ha Duo kan jag ju välja svart på den ena och röd på den andra kanske...
Nu har vi beställt vår Fun!!
Det blev en Duo med röd liggdel och svart sittdel - jättenöjd med den.
Vi fick betala 6690 :- och då fick vi även en skötväska från Teutonia värd 600 kr på köpet. Bild på vagnen finns i mitt galleri fast med fel färger. Bilden är svart+orange medan vi ska ha rött och svart.
Jag fick tre års garanti på Teutoniavagnen jag köpte idag.
Babyproffsen i Kungsbacka.
De hade kort leveranstid om man valde svart. Men eftersom jag valde rött hade de 10 veckor ungefär...
Vet inte vad tre års reklamation betyder?!
Hos Babyproffsen i Kungsbacka hade de en stor Teutoniaplansch där det stod 3 års garanti på så det verkar ju vara information från Teutonia som borde gälla överallt tycker jag...
Nej när jag frågade i butik går det inte att byta hjultyp på Fun.
Tror vi är ganska många som valt och till slut hamnat på Fun?
IochF det var ju bra att ni kunde lämna tillbax... Fun:en är ju lite mindre, i alla fall smalare och lättare.
Nu har vi fått vår Fun. Den kom dagen efter bebisen
Är jättenöjd med den hittills!