• tjötas

Teutonia: Mistral S vs Fun System

Säkert fler än jag som funderar på nån av dessa helt nya modeller. Gillar dem verkligen och det finns såklart för- och nackdelar med båda. Vad tycker ni? Nån som bestämt sig för den ena eller andra och varför i så fall?!

• Svar på tråden Teutonia: Mistral S vs Fun System
  • sydney

vi har också varit i valet och kvalet men har nog (till 99%) bestämt oss för en mistral s. Vet inte riktigt varför, Fun är ju lite lättare och smidigare, så vi kände att mistralen kanske kan vara lite stabilare med de stora hjulen bak (eller fram om man vänder på den). Men jag kan inte svara riktigt på varför valet föll på den.

• IochF

Det går inte att flytta handtaget på Fun så man kan han barnet ifrån sig om man vill. Det är den stora anledning för vårat val av Mistralen.

• Tmamma

Hej, vi har en Fun av den enkla anledningen att det är den enda vagnen som går in i vår hiss på bredden. Funkar bra tycker jag men utrymmet där man kan lägga matvaror är ganska litet. I affärer är den perfekt i och med att den är så smal och enkel att gå runt med.

• cameron

IochF; det stämmer att man inte kan flytta handtaget på Fun men däremot kan man vända på hela insatsen. Blir ju i princip samma ska, dvs att man kan ha barnet både mot sig och från sig

• Liten i magen

Jag tycker mistralen är lite stor och klumpig jämfört med fun. Fun väger bara 10kg med sittdel och är nästan 10 cm smalare än fun. Mistralen mkt tyngre. Visst är flippbart handtag bra men jag vet inte om jag tycker att det överväger fun som är så mycket smidigare. Fun är verkligen söt, speciellt med separat liggdel.

Det känns som mistral är mer som en vanlig stor klumpvagn fast med svängbara hjul medan fun mer känns som en vagn som kan ersätta sulkyn eftersom den är så smal och nätt.

Tar vi teutonia så blir det fun men för oss står det lite mellan fun och bugaboo. Men bugaboo känns lite väl dyr kanske och jag gillar inte riktigt tyget... Vi får se vad det blir!

• Liten i magen

Fun är nästan 10cm smalare än mistralen skulle det ju stå!

• luffsen

Vi valde mistral s pga att Fun känns så pytte liten och att det är svängbart handtag. Mistral s är ju lite större än Fun men fortfarande mindre än andra duo vagnar.
    Något jag dock är orolig över är de svängbara framhjulen. Någon som vet hur de funkar på kullersten och i skogen? Blir det väldigt skumpigt? Ställer sig hjulen på tvären? O.s.v.

• tjötas

Luffsen: man kan låsa de svängbara hjulen om man kör i sån terräng, eller vända på styret så man har de svängbara hjulen bak, då konstrar de nog inte.

• Filippinan

Jag velar också mellan dessa två vagnar så jag följer tråden med spänning!

Svar på tråden Teutonia: Mistral S vs Fun System