Utredning igång. flera som precis börjat?
Jag är mitt i en utredning kan man säga. Provade pergotime som inte gav effekt så nu i november ska jag till sjukhuset för att prova sprutor och i värsta fall bli det IVF.
Jag är mitt i en utredning kan man säga. Provade pergotime som inte gav effekt så nu i november ska jag till sjukhuset för att prova sprutor och i värsta fall bli det IVF.
Provade tre omgångar med pergotime. Enkel, dubbel och trippel. Ingen gav effekt...
Fsh ett par cykler innan IVF. IVF är det sista jag vill prova :p
Om vi nu kör "vem har värst kropp" tar jag nog priset.... Innan hormonbehandlingarna i somras hade jag inte mens alls pga min pco nu. Nu jar jag haft blödningar varje dag i fem veckor. Yay till celibat (eller inte). Ska se om jag kan få tag på vårdcentralen idag och få läkartid.
Jag tror dock detta är en "biverkning" efter hormonerna i juni. Innan jag började med hormoner hade jag inga blödningar alls. Slutade med ppiller i 6mån och fick inte en enda blödning... Hoppas bara inte de säger att jag ska börja äta ppiller igen... Då blir jag riktigt arg. Vill helst inte börja äta Provera än heller, för jag blir ett monster på dem!
Provera kan man använda både för att hoppa över blödningar och få dem. Sålänge man äter dem så får man ingen mens. Men däremot så får man det när man slutar. Så i värsta fall får jag väl knapra dem fram tills jag ska till IVF mottagningen på sjukhuset i november. Då borde man kunna köra igång med sprutor på en gång. Min man tror inte vi kommer få köra igång med sprutor eftersom det kommer vara för nära julen.
Satt sju timmar på gynakuten och fick inte träffa läkare.
Fick en bokad till på måndag efter mycket om och men.
Fick tid på en privat klinik. Dock impad över att gynakuten kunde boka den åt mig klockan sex på en fredag kväll.
Väldigt dumt att bara få ett försök med IVF! I Västra Götaland får man tre och jag tänker att då har man iaf två försök de kan försöka få alla doser av medicin och så rätt.
Väntar fortfarande på vårt läkarbesök mitten av november! Tiden går lite halv långsamt :) fick Provera utskrivet för att stoppa mina blödningar och det kommer nog skjuts upp behandlingsplanen om de skulle få för sig att allt är klart för att köra igång. Dock inte mer än en vecka eller två. Fast skjuter de upp det så länge får vi säkert ingen behandling detta året... Lite ångest för att jag inte vet hur allt kommer bli.
Provsvaren lär ju vara klara innan dess men det är att träffa läkare som tar lång tid. Det är vårdgarantin som säger att det ska ta max trenmånader tills dess att man träffar läkare och tyvärr är de så upptagna med andra patienter att det ofta är den faktiska väntetiden.