• Moasmostermia

Utredning igång. flera som precis börjat?

Finns ju några trådar för detta.

Men jag och min sambo var igår på första mötet med en barnmorska på Kvinnokliniken för en start av utredning. Då jag har Pcos. Ska bli intressant att se vad de kommer att bli för behandling i vårat fall. Själv så hoppas jag att vi "bara" kommer behöva hjälp i tablett form men tankarna på allt de andra finns ju självklart där. Några flera som precis startat sin utredning som förhoppningsvis resulterar i en bebis!.

• Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?
  • Xaxxa

Vet inte om jag har PCO men ingen egen ÄL och ska börja utredning imorgon.

• Xaxxa
    Moasmostermia skrev 2013-10-14 15:06:19 följande:
    Xaxxa. Något måste de ju vs med tanke på att du inte har Äl.

Vet inte vad för de har inte sett något som ser ut som PCO iaf men jag får väl se vad läkaren säger imorgon.
  • Xaxxa

Det gick kanon med ÄL från vänster sida och 8 ägg på höger som inte hann med så de kommer absorberas av kroppen sv sig självt. AMH provet dvs äggreserv var nåt helt makalöst bra på 5,5 för min ålder så pigga och fertila äggstockar verkar jag ha. Slemhinnsn såg fin och tjock ut på 14 mm. Ska få lämna blodprov för att se hur mina värden på sköldkörteln ser ut för det var länge sen prov togs och det kan vara det som gör att det inte blir nåt att dosen kanske måste ställas, annars sätts jag in på Pergo och hjälper inte det blir det sprutor för att få ägg. Nu är jag BIM + 1 så kanske har det lyckats . Hoppas. Hur går det för dig?

• Moasmostermia

Aha spännande. Håller tummar och tår. Ja än så länge väntar jag på att få träffa läkaren och undersökningen. Ska dit den sista okt. Så då får jag veta vad de blir för beh.

• Xaxxa
    Moasmostermia skrev 2013-10-16 20:48:31 följande:
    Aha spännande. Håller tummar och tår. Ja än så länge väntar jag på att få träffa läkaren och undersökningen. Ska dit den sista okt. Så då får jag veta vad de blir för beh.

Ja nu är det mycket spännande, om 10 timmar vet jag resultatet och känner hur uppgiven och besviken jag kommer bli om testet är negativt. Ska tänka på dig den 31 okt. Vilken stad går du på utredning i?
  • trina

Jag är mitt i en utredning kan man säga. Provade pergotime som inte gav effekt så nu i november ska jag till sjukhuset för att prova sprutor och i värsta fall bli det IVF.

• Xaxxa
    Moasmostermia skrev 2013-10-17 16:54:18 följande:
    Xaxxa. Hoppas de gick bra idag! Utredning i v-ås. Ni då? Trina. Hur länge höll ni på med pergo?

Tyvärr negativt, åkte iväg till Apoteket för att köpa tester, kommer hem och fått mens, fan men skönt att den kom i rätt tid och inte på dag 51 som senast utan samma dag som 28 så 27 dagars cykel. Hoppas få Pergo nu. Går på utredning på klinik i Stockholm privat.
Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?