Inlägg från: Moasmostermia |Visa alla inlägg
  • Moasmostermia

Utredning igång. flera som precis börjat?

Okejs. De tog tre rör med blod när jag var där. Hon sa att de kollade lite andra saker eftersom jag inte vet när Äl är som sagt så då kikade de efter lite annat. Bland annat om jag har vaccineras mot röda hund. Annars måste jag göra de och måste vänta på beh.

• Moasmostermia

Dumdummast. Hmm tre olika. Men låter konstigt om du måste gå tre ggr.
    Hoppas de kommer igång så du får ta proverna.
    Inte fått nå svar än på mina prover, kanske får de när vi ska träffa läkaren. Bm sa inget om de faktiskt, visar sig.
    Ja verkligen. Kanske beror på vilket landsting de är och om de är privat eller ej.

• Moasmostermia

Venne. Välkommen hit.
    Själv har jag väl inte känt mig deppig. Har ju vetat från första stund att vi måste ha hjälp och inte kan få barn utan hjälp. Men envis som man är så vill man ju försöka själv.
    Däremot har jag väl en slags oro att vi inte kommer att klara den på enbart tab beh. Utan att de kommer sluta med sprutor de är min största skräck. Också för att man måste ta dessa sprutor själv men man ska ju inte ta ut allt i förskott utan hoppas att vi kommer få en bebis men hjälp av tab.

• Moasmostermia
    trina skrev 2013-10-23 20:30:34 följande:
    Väntar fortfarande på vårt läkarbesök mitten av november! Tiden går lite halv långsamt :) fick Provera utskrivet för att stoppa mina blödningar och det kommer nog skjuts upp behandlingsplanen om de skulle få för sig att allt är klart för att köra igång. Dock inte mer än en vecka eller två. Fast skjuter de upp det så länge får vi säkert ingen behandling detta året... Lite ångest för att jag inte vet hur allt kommer bli.

Ja när man väntar så tar de som sagt hundra år känns de som..

Hoppas att ni snart får kicka igång med allt ordenligt. lite ångest finns nu när december närmar sig och de ska ha jul ledigt ;/ 
  • Moasmostermia

De gick bra hos doktorn. Dock ska jag sänka mitt BMI och gå ner i vikt. Sedan ska jag få börja med pergotime i januari.

• Moasmostermia

Annhelen: ja detta med pco/pcos är vanligare än man tror. Spännande håller tummarna att de går bra för er.

• Moasmostermia

Dumdummast: håller tummarna att svaren ska vara bra.

Ja själv så kan jag känna mig en aning bitter på min kropp att man inte är som alla andra. Men mycket är nog för att man är inne i hela ruljansen och vet vad som väntar.

Svar på tråden Utredning igång. flera som precis börjat?