• Camille

fler som står i kö för IVF?

Vi står också i kö till IVF på Sahlgrenska. Vår remiss skickades i maj. Förväntade mig att få tid efter sommaren. Men när jag ringde i augusti för att höra mig för varför vi inte fått någon tid ännu fick jag till min fasa veta att remissen ej var registrerad! Den hade skickats fel! När de sedan registrerade den satte de fel datum på den så vi hamnade sist i kön! Så när jag pratade med dem på kontaktpunkten senast sa de att vi inte kan räkna med någon tid förrän tidigast i januari :( vi har försökt i 4år.. Jag har PCO:s och ingen ägglossning men i övrigt inga andra problem hos mig eller min partner.

• Camille

Så spännande att få starta igång behandlingen onionen! Skönt att du har någon nära som kan stötta om du mår dåligt av hormonbehandlingen. Håller alla tummar och tår för att det går vägen!

Jag är också 28 och min sambo är 31.
    Är glad att jag slutade med mina p-piller så tidigt eftersom det ju tagit några år med utredningar, väntetid osv.
    Är fruktansvärt besviken på hur SÄS och Sahlgrenska skött remisshanteringen. Hade inte jag ringt och frågat och tjatat hade vår remiss fortfarande legat kvar på fel instans.
    Men om/när det väl blir ett litet barn så kommer ju inte några månader hit eller dit spela någon roll.

Vet ni hur lång tid det brukar ta från att man fått första tiden på Sahlgrenska till att man startar själva behandlingen?

• Camille

Vad roligt att höra att ni alla snart är igång med behandling! Det inger ju ett hopp att det kanske snart är vår tur också!

Jag tycker också att det är jobbigt att se andra som är gravida.. I perioder har jag undvikit att träffa vänner som nyligen fått barn eller är gravida. Men i perioder känns det lättare och då försöker jag att fokusera på de positiva sakerna som finns med att inte ha barn. Tex möjligheten att kunna göra precis vad man vill utan att behöva skaffa barnvakt eller stressa iväg för dagishämtning osv. Och kunna ge sig ut på en lång löptur en fin höstdag utan att behöva pussla med tider för att hinna med...

• Camille

Du har så rätt asams5! Tror att det är jätteviktigt att få tillåta sig att känna alla känslor och som du säger så kommer vi komma ur det här stärkta av erfarenheter!

• Camille

Nu har vi också fått en tid!! 3:e december! Så skönt att äntligen få ett datum att förhålla sig till!

• Camille

Ja vi får absolut följas åt! Läste dock på Sahlgrenskas hemsida att det brukar ta 2-3månader efter nybesöket innan man påbörjar behandlingen.

• Camille

Grattis onionen! Häftigt att det tog sig :) vi ska på planeringssamtal på
    Tisdag, ska bli skönt att få lite datum att förhålla sig till. Har ni som varit på planeringssamtal några tips på frågor som är viktiga att komma ihåg att ställa?

• Camille

Välkommen Adalia! Vart ska du göra din IVF-behandling? Själv ska jag till Sahlgrenska imorgon för att planera och boka tider för behandlingen som mest troligt kommer att påbörjas i februari 2014.

• Camille

Vad spännande Trina att snart vara igång!

Adalia: vad bra att de inte hittade några fel på er utredning och att ni snart ska få gå på ert besök! På vilket sätt påverkar röda hund vaccineringen IVF-behandling?

Efter allt strul med borttappade remisser och därmed en väntetid förlängd från 3mån till 7mån för besök på Sahlgrenska så skulle vi äntligen få komma dit idag. MEN så ringer de nu från Sahlgrenska och meddelar att läkaren blivit sjuk så besöket är inställd. Det kändes som att all luft gick ur mig! Ännu mer väntan... Blir så ledsen över att det bara strular och att jag inte kan påverka någonting! Besöket blev framflyttat 2veckor till den 17/12. Tur att det blev innan jul iallafall! Helt sjukt när jag tänker på att det nu gått 4år sedan jag slutade ät p-piller och vi började planera att "skaffa barn".

• Camille

Ja det var bra att vi fick en tid innan jul. Tror dock inte vi får komma igång med någon behandling förrän tidigast i jan/februari. Jag har ingen ägglossning överhuvudtaget så jag kommer iallafall behöva börja med någon form av hormoner bara för att få en blödning och kunna starta en cykel.

• Camille

Nu har vi äntligen varit på planeringsmöte! Kommer att få köra det korta protokollet och börja med en proverakur i februari och sedan sprutor. Om allt går enligt plan så blir det sedan äggplock ibörjan av mars!
    Träffade en jättebra läkare så det kändes skönt! Och allt såg bra ut, lagom antal äggblåsor!
    Så nu är det bara att härda ut den sista väntan och sedan äntligen dags att få börja! Men vad är någon månad till när vi redan väntat i 4år...

• Camille

Här har det inte hänt så mycket ännu.. Ska börja med en proverakur på tisdag och sedan är det bara att räkna ned dagarna tills det är dags med sprutstart..

Svar på tråden fler som står i kö för IVF?