• izzard

v.15 i Kristianstad

Hej!

Är det någon mer från Kristianstad med omgivning som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden v.15 i Kristianstad
  • izzard
    Idalainen skrev 2013-10-11 11:25:38 följande:
    Jag är i vecka 16 nu och boende i Kristianstad. 
    Vilken MVC går du till? 
    Jag går till Riksens Ständer. Du? :)
  • izzard
    Idalainen skrev 2013-10-13 20:41:43 följande:
    Jag valde familjehuset på näsby. Låg närmast. Har du blivit bra bemött och omhändertagen på riksens? Har blandade känslor mot näsby.
    Det tycker jag, det enda är att det kanske var lite dåligt med tider. Missade mitt inskrivningssamtal och tidigaste tiden var en månad efter..
  • izzard

Jag skall på ett nytt inskrivningssamtal om två veckor sen är UL två veckor efter det. 
    Har du varit på inskrivningssamtal? Vad sa de? Fick du lyssna på hjärtljuden? 

• izzard

Det enda som har varit jobbigt för min del är den förbaskade tröttheten! Känner fortfarande av den lite (16+2). Annars så mår jag överlag ganska så bra faktiskt. Längtar tills UL den 11/11. I tisdags kände jag precis som om det sprack såpbubblor i magen på mig :)

• izzard

Här hänger man knappt med längre :P Jag rekommenderar att kolla igenom herravdelningen för tex jackor och termobyxor. De säljer en vinterjacka på Bonprix med dubbelt blixtlås så att säga.

Vagn: Vi har tittat på en Brio Smile, vill helst ha med svängbara hjul fram för att underlätta.

Kön: VI vill inte heller ta reda på kön, vill bara veta om det är tvillingar eller ej - ligger i släkten^^

Det är ju en barnloppis i Färlöv - en gång på våren och en gång på hösten. Höstens har redan varit, så får se när vårens är. Där har de allt och till ett bra pris! 

Jag är beräknad till 8/4 som det ser ut nu innan ultraljudet.

Ha en bra dag! :D 

• izzard

Åh vad härligt med UL! Jag skall dit på tisdag och är lite nervös :P

Det går framåt med måendet, matlusten och orken har kommit tillbaka. Min kollega frågade mig häromdagen om jag kände mig piggare, "för jag såg betydligt piggare ut" ;) 

• izzard

Vad skönt ändå att känna känslan av hunger, tycker jag  :) 

Jag var hos läkaren i fredags för jag har blivit strumaopererad, så de skulle ha en extra koll fast jag sluppit mediciner. Själva besöket gav inte så mycket, MEN jag fick lyssna på hjärtljuden iom att det just inte gav någonting! Så himla häftig känsla :D

UL imorgon - spännade deluxe!  

• izzard

Grattis! Vad spännande :)

Var ju som sagt på UL igår och allt så bra ut! Lättnaden som infann sig.. Jag är i v. 20 (19+1), tiden går så jäklans fort! 

• izzard

Vill tipsa om babyvintage.se i Helsingborg på tal om vagnar. Väldigt proffsiga, mindre butik som vet vad de tar in och är väldigt noga  med det. Vi var där nu i helgen och beställde en vagn iaf. Förstår vad ni menar med jinxandet, man är alltid osäker.. 

Brieost är något som jag längtar som en tok efter!

• izzard
    xBellax skrev 2014-01-04 22:52:50 följande:
    Hej!! Ok om jag hoppar in här. Är i v 14 och väntar vårt andra barn. Bor i Färlöv. :D
    Hej! Helt okej :D
  • izzard

Hejhej! Det går bra med mig iaf :) Har blivit beviljad grav.penning så jobbar tills nästa fredag. Jobbar på en småbarnsavdelning och börjar bli ganska så jobbigt att resa/sätta sig 1000 gånger om dagen, böja sig ner för att plocka upp saker, bära barn och så vidare. 
    Känns konstigt, men samtidigt skönt. Även med tanke på skitvädret som råder just nu.. Riskera livet för att komma till jobbet, usch =(

• izzard
    marisabelle skrev 2014-02-17 17:11:47 följande:
    Jag födde på csk 31/1. Allt var bara bra!!
    Grattis! Hoppas att allt gick bra! :)

Jag gick in i vecka 34 igår och är inne på min andra vecka med graviditetspenning. Börjar bli lite tyngre att andas och har lite mer ont i ryggen nu. Annars så är det faktiskt helt okej.
  • izzard

Kan alla skriva vilken vecka de är i så man har lite mer koll? :)
    Jag är som sagt i vecka 34 och har BF 6/4.

Förlossningen - just nu så känner jag mig rätt så lugn, har nog inte fattat det riktigt än, men som du Joha skriver, så blir det nog ändå inte som man tänkt sig.

Svar på tråden v.15 i Kristianstad