Inlägg från: Idalainen |Visa alla inlägg
  • Idalainen

v.15 i Kristianstad

Härom natten drömde jag att de var trillingar som låg i magen. Vaknade med skrämselhicka. Som tur är har vi inte de generna i släkten.

Jag har också problem med fett hår men jag tror det beror på mitt schampo... Får väl pröva ett nytt och se om det gör skillnad.

Min trötthet börjar lägga sig nu och även illamåendet som kom på morgonen har släppt men det är inte roligt att gå upp 05:30...

• Idalainen

Trillingar har jag hört att man får hjälp från hemtjänsten med. Men det blir ju svårt med amningen första tiden. Ha rullande schema och bara vara en ko eller pumpa för att alla ska få samtidigt...

Jag fick ett tips av en kompis men det gick bara att köpa i Frankrike och dit sticker man inte till sådär. Tänkte byta schampo men det känns så dumt att bara kasta det gamla, det knyter sig i snåltarmen.

Åh, sikken lyx med att gå upp vid sju och mysa med en blivande storasyster. Hur tar hon det? Har ni berättat?

• Idalainen

Okej. Jo, det kan bli lite svårt för henne. Var det planerat att ha barn så tätt?

Behöver ni inte en dubbelvagn för båda barnen? Vi tittar på brios vagnar begagnat, min mamma har sagt att hon kan köpa den till oss pga att både jag och sambo är studenter just nu. Känns kanske inte helt ok att få den betald men det underlättat faktiskt. Det är ju så mycket saker som ska köpas. Vad tycker ni är något som är absolut nödvändigt som man ofta inte tänker på?

• Idalainen

Så bra att det bara klaffade! Har hört om de som velat ha barn så nära men det inte velat sig så...

Jo, men varför behöver man två vagnar? Jag gillar avskalade vagnar, inte vagnar som liknar sockerkakor eller maränger som barnet ser ut att sjunka in i. Har annars mycket svårt för vagnar, de är alltid i vägen. Har en önska om att bära mycket, men det får vi se om det blir eller om det är för bekvämt med vagn...

Vi har diskuterat detta med eget sovrum. I lägenhet är det lite klurigt. Vad säger experterna om att barnet sover i samma rum som föräldrarna? Jag hörde att barnet inte ska ligga i samma säng pga plötslig spädbarnsdöd men samma rum...? Annars är ju en ljudbarnvakt väldigt nödvändigt.

• Idalainen

Just nu lutar det åt en smidigare, mer "stadsvagn", bor i närheten av näsby fält men där är väldigt bra vägar. Sen är planerna att flytta till Malmö efter förlossningen så där passar en "stadsvagn". 

Där i flytten får det bestämmas om det blir eget rum eller delat. Upp till plånboken att avgöra.

Hörde av min kusin att många bodys ganska snabbt blir äckliga av kräk och banan, men de på tradera är typ oanvända?

• Idalainen

Jo, men jag har ingen aning vilka storlekar man ska börja med... Känns ju dumt att köpa för små kläder.

Vi tänker inte ta reda på vilket kön bebisen har. Det får bli en överraskning dagen hen bestämmer sig för att ploppa ut ;)

• Idalainen

Jo, det är klurigt att veta vad man ska köpa för kläder. För man får väl inte reda på hur stort barnet är förrän det ploppar ut? 

Hur bestäms det om man ska gå på viktuppskattning eller inte? Eller kan barnmorskan på MVC uppskatta? 

• Idalainen

Har läst lite här på forumet och kommit fram till att om jag inte blir helt otroligt stor borde några i stl 50 och några i stl 56 borde vara ok tills bebisen kommer.

Jag har ett par termobyxor som är baggy som sitter lågt redan så jag tror de ska räcka under vintern. Värre är det nog med jacka. köpte en lite tajtare fjällräven för två säsonger sedan, som nog kommer bli för liten under vintern. Fick tipset att gå i partnerns garderob för kläder som kanske passar. Annars kanske din pappa eller svärfar har något stort avlagt hemma hos sig. Allt beror på om man ska ha det för värmen eller utseendet... Flört

• Idalainen

Ajdå. Det var ju tråkigt. Finns det inget på second hand-affärerna här i stan? Typ Röda Korset eller Erikshjälpen. 
    Där brukar finnas en del helt ok saker till bra priser och sen går det till välgörenhet.

Vi är hittills beräknade till 1/4 men det är ju på SM, så vi får se vad som sägs imorgon på UL. Båda är väldigt nervösa. Kommer inte på några bra frågor, har ni några att dela med er med som ni frågat/glömt fråga? 

• Idalainen

Herravdelning är ju smart tänkt! Speciellt på billighets ställen och sen kanske sambon kan ärva dem när de börjar få mage ;)

Vårt datum blev flyttat tre veckor fram nu på UL till den 24/4 men allt så väldigt bra ut men ska tillbaka när jag är i vecka 18. Som tur var är det bara en buse där inne :)

Svar på tråden v.15 i Kristianstad