• zion

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej här vill jag vara med, om det är okej? Detta är min första kur med pergo, är på Dag 10, (åt pergo dag 3-7). Fick äta provera för att få en blödning så jag kunde börja med pergon. Ska på vul på måndag dag 15 å hoppas verkligen att det finns något ägg då!

• zion
    Glimmra skrev 2013-10-16 07:41:47 följande:
    Zion: Hej! Vad spännande, har du några känningar på att äl skulle vara på gång?

Ne Inga alls än men det kanske kommer. Ska börja med ägglossningstester idag och se om dom funkar denna månaden, de tidigare månaderna har det gått bergochdalbana men fick aldrig fullt utslag på testen så hoppas jag får det denna gången.
    Endrömivitt skrev 2013-10-16 08:58:02 följande:
    Zion: välkommen! Vad spännande med VUL på måndag. Jag längtar tills dess är dags för mig. Samtidigt väldigt nervöst..

När ska du på vul? :) håller med om nervositeten, det gäller att inte tänka på det, annars blir jag galen.
  • zion
    Majken33 skrev 2013-10-16 19:45:42 följande:
    Hej zion! Har du också PCO/PCOS? Jag har hört att ägglossningstester inte fungerar på oss... (?) Spännande i vilket fall, lycka till! 

Hej jag har pco, jag har ingen anning om äl-test funkar på oss men kan alltid vara kul att testa! Tack :)
  • zion

Imorgon är det vul som gäller, jag hoppas verkligen att det finns ägg i rätt storlek och att allt ser bra ut!

• zion

Har varit hos gyn nu och hade inget ägg på gång men han trodde ett jag haft ägglossningunder helgen, så nu är det bara att vänta dessa två veckor och se vad som kommer mens eller ett plus! Tack för alla lyckönskningar!

• zion

Har varit hos gyn nu och hade inget ägg på gång men han trodde ett jag haft ägglossningunder helgen, så nu är det bara att vänta dessa två veckor och se vad som kommer mens eller ett plus! Tack för alla lyckönskningar!

• zion

Är bara på Dag 15 så det är två veckors väntan här som gäller!:( något tips på hur man får tiden att gå snabbare?

• zion
    Theresan skrev 2013-10-24 20:05:30 följande:
    Får jag gå med här?

Ska man vara petig har jag kämpat ganska länge med pergotime, efter fem kurer blev jag gravid men fick tyvärr missfall. Nu i oktober har jag äntligen fått börja med pergotime igen, så det är min "första kur" på sätt och vis.

Jag fick dock mens idag, så första tog sig inte. Men snart sätter jag igång men andra kuren.

Jag får väldigt sen ÄL (CD 17-20) av pergo så jag åt senaste kuren dag 3-7 och fick då ÄL på CD 13. Någon mer som ätit på dag 3-7? 

Tråkigt med missfallet. Jag åt pergo Dag 3-7 denna månaden. Hade eventuellt ägglossning Dag 12 eller 13.
  • zion

Nu börjar jag närma mig Bim... Har Bim förmodligen i helgen och känner mig inte de minsta gravid så jag förväntar mig att mensen kommer :(

• zion

Majken: om inte ägglossningen var alldeles för tidig så borde vi ha prickat in den. Vi myste dag 12,13,14 och på Dag 15 sa gyn att jag förmodligen hade haft ägglossning. Så jag hoppas vi prickade in.

Glimmar: tack för omtanken!

Jag ska nog ta ett gravtest när jag vaknar i morgon men är rädd att jag bara blir besviken!

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013