• zion

Första kuren pergotime okt. 2013

Glimmra skrev 2013-11-21 15:41:22 följande:
    Idag var mitt vul... Inte något roligt resultat. Det största ägget var 10 mm, så hon verkade inte tro att det skulle växa mer men sa att ibland tar det lång tid så jag ska tillbaka på måndag och kolla innan det blir primolut igen.

Fy vad tråkigt! Det är så orättvist att kroppen inte fungerar korrekt på alla individer! Jag ska på vul nu, och tror att jag får ett negativt besked nu tyvärr
  • zion

Oj då att det aldrig kan vara riktigt som man vill, det positiva är att det finns ett ägg, det negativa är att det var 23-24 så det är på gränsen till för stort och då sa han att det kanske var tomt. Jag ska testa med ägglossningstickor över helgen och höra av mig på måndag om jag inte har fått positivt utslag. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen just nu!

• zion
    Glimmra skrev 2013-11-22 10:43:27 följande:
    Jaha så om dom är förstora så kan dom vara tomma? Så då kan alltså tomma äggblåsor växa men vad händer med dom sen då, spricker dom bara till slut?Håller verkligen tummarna att du får ägglossning i helgen!

Ja om jag förstod han rätt! Om den inte har spruckit på måndag så skulle han gå in och spräcka den eller nåt sånt. Även om ägget är tomt så ska det tydligen ge utslag på älstickorna ändå. Tack så jätte mycket
  • zion

Nu behöver jag hjälp, efter att jag hade varit hos gyn i morse så fick jag ett positivt utslag på äl-test, om dom fungerar som dom ska nu när har jag äl då? När blir testet negativt igen? Är totalt förvirrad!

• zion
    Glimmra skrev 2013-11-25 09:32:37 följande:
    Idag har jag varit på mitt andra vul och det fanns bara pyttesmå ägg. Så jag fick börja med primolut direkt för att sedan testa en trippel dos pergo. Om inte den funkar så är det bara att lägga ner pergotime och gå vidare med sprutor.

Fy vad tråkigt! Lider med dig, Hur många försök är ni uppe i nu? Håller verkligen tummarna att det fungera med trippeldos
  • zion

Måste ha hjälp nu, Hur länge kan det vara positivt ägglossning test? Jag hittar information om Max tre dygn. Men jag har fått positivt äl-test i fem dygn nu, så misstänker att ägget inte vill släppa eller nåt i den stilen. Vad tror ni och vad bör jag göra?

• zion

Jag pratade med gyns assistent igår och blev halvt idiotförklarade om att de flesta slutar testa när man får ett positivt resultatet, så hon kunde inte ge mig något bra svar och tyckte att jag bara skulle sluta testa. Men jag vill ju veta om ägget har släppt eller inte! Jag vill inte vara jobbig och ringa och tjata på dom men jag får väl göra det!

Oj vad detta inlägget blev rörigt men hoppas ni förstår

• zion

Jag avvaktar och väntar och hoppas på ett plus om två veckor!

Theresan då håller vi tummarna att det blir ett fint ägg, och att du inte får några biverkningar

• zion

Är på Dag 25, och känner mig inte det minsta gravid, blir så besviken för om jag väl hade ägglossning nu denna månaden så tycket jag att jag borde känna något! Jäkla skit liv!!

Gravtestet i morse var negativt också( för tidigt jag vet men jag är test narkoman)

• zion
    ungmamma2011 skrev 2013-12-04 09:38:34 följande:
    Inte lätt att hålla humöret uppe när man inte lyckas med ngt som man så gärna vill. Mitt tips är tänk positivt! Kan rekomndera en bra bok som gör en lite mer positiv den heter "kraften" handlar om attraktionslagen och är ju alltid värt att testa:) Sj så va jag ju igår hos gyn o hade haft ägglossning och känner verkligen av som om ngt händer i kroppen :) hoppas hoppas! Får vänta till jul innan ja testar

Tack för tipset och lycka till!
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013