• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej!
    Jag hoppar in här om jag får :)

Jag har pcos och nästan aldrig någon egen ägglossning.
    Nu har jag ätit primolut nor och är nu på mensdag 2, ska börja med enkel kur pergotime dag 5.
    Bara hoppas att det ger resultat! :)

• Glimmra

Endrömivit: Tack! Det är första kuren för den här gången, kan man säga. Åt det för några år sedan och fick äl men blev inte gravid.
    Vi fick lov att ta uppehåll över sommaren då och när det var dags att sätta igång igen så var jag var gravid! En riktig solskens historia, och nu är vår son snart 5 år.
    Sen dess så har vi försökt med ett syskon men det går inte utan hjälp.

Jag började blöda två dagar efter avslutad kur med primolut.
    Jag har lite mensvärk bara, och blöder ganska lite tycker jag.
    När jag väl annars får mens, (typ 1 gång om året) så kommer det mycket mer blod.

Hur länge har ni försökt blivit gravida?

• Glimmra

@längtar1985 Borde inte dina ägg vara bra om du hade två som var så stora?
    Det borde ju kunna fungera?
    Fick du äl förra omgången pergotime?

• Glimmra

Längtar1985: Jag håller tummarna för att det tar sig!
    Har era män fått kolla upp sina spermier?

• Glimmra

Endrömivitt: Skönt att du fick tabletter direkt. Du har säkert egen äl ibland eftersom du ändå har mens så ofta.
    Håller tummarna att det blir äl sen!
    När ska du på vul?
    Jag ska dit på dag 12. Det trodde jag var lite väl tidigt, men dom vet väl vad dom gör :)

• Glimmra

Nu pepprar jag den här tråden med frågor här känns det som, men jag är på jobbet och har inget att göra för tillfället :P

Men har ni några andra problem med er PCO förutom att det behövs äl hjälp?

Jag kan tycka att mitt humör kan vara riktigt svajigt, och så har jag ganska mycket hår på benen och armarna.

• Glimmra

Ja det blir ju så klart jobbigt när man måste "köra" på beställning, men det är ju iaf ett trevlig sätt att umgås på ;)

• Glimmra

Jag lider inte så mycket av mina symptom, förutom att äl krånglar så mycket.

Nu har ju jag haft turen att få ett barn som jag så klart är överlycklig över!
    Men önskan att ge honom ett syskon är väldigt stor.
    Större än jag trodde det skulle vara när vi kämpade med att bli gravida första gången.

Men det är bara att vänta och se, och försöka njuta av varandra också mitt i bebisverkstaden.

• Glimmra

Hej Majken33!

Jag har också mycket sockersug! Ganska bra på att stå emot, men när jag väl äter godis då har jag svårt att sluta.

Jag har en liten övervikt, inte så mycket men jag BORDE verkligen börja träna ordentligt.
    Tycker det är så svårt att komma igång.
    Du har inte några bra tips? :)

Jag har aldrig (peppar peppar) haft dålig hy. Och jag har alltid haft mycket sexlust, det är väl det enda som är bra med den här!

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013