• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Moasmostermia: Det är ju verkligen jobbigt med mycket kroppsbehåring när man är kvinna, det "ska" man ju inte ha liksom. Men det finns ju en sorts p-piller som hjälper mot det.
    Fast det funkar ju inte om man vill bli gravid. Så det gäller väl att stå ut med håret, och försöka undvika socker och se till att motionera så kanske det kan bli bättre.

Pcos är väl en hormon "sjukdom", att det är hormonerna som gör att äggen inte växer och släpper som dom ska. Och att man ofta pga det har bukfetma, ökat testosteron som ger mer sexlust men också behåring, en del kan bli tunnhåriga, problem med äl...
    Det som alla har gemensamt är väl just att det är så många äggblåsor på äggstockarna, sen kanske det är olika hur många man har.

Jag gjorde ett vul nyligen innan jag gick primolut utskrivet och jag har över 25 på varje äggstock. Och gynekologen verkade tycka att det var mycket och att det kan bara svårt att stimulera då.

• Glimmra

Zion: Hej! Vad spännande, har du några känningar på att äl skulle vara på gång?

• Glimmra

Riktigt spännande och nervöst med VUL.
    Jag ska på VUL 25/10, men tror inte det kommer finnas nåt moget ägg.
    Förra omgången jag åt pergotime så svarade inte jag på enkel kur, fick äta dubbelkur och det gav mer.
    Men nu ville min nya gyn börja med en enkelkur.

Men man måste ju hoppas, det kan ju bli nåt litet ägg :)
    Håller tummarna för oss alla!

• Glimmra

Tack Majken33 för tipsen!
    Ska försöka hitta nåt som känns kul så man blir riktigt motiverad att hålla igång med träningen.

Och visst är det lika bra att sätta igång med pergotime direkt, det kan ju ta tid. Ska bli spännande att följa din resa :)
    På fredag ska jag börja med min kur.

• Glimmra

Skönt att primoluten är klar! :)

Men visst går tiden så långsamt när man bara väntar och väntar på den där ägglossningen!

Jag börjar med pergotime i morgon :)

• Glimmra

Jag vet inte alls vad som är skillnaden mellan primolut och provera.

Jag har endast använt mig av primolut och då fått ätit två tabletter om dagen i 10 dagar.

Så jag har ingen aning om ifall du borde ta en omgång till med provera.

Kanske är bäst att vänta tills du pratat med läkaren även fast det är SÅ himla jobbigt med all väntan.

Hej Annastedt!

Fick du äl första kuren? Håller tummarna att det lyckas nu!

• Glimmra

Hur går det för alla? :)

Själv är jag på dag 3 med pergotime. Har inte kännt av några biverkningar som jag läst att en del får.

• Glimmra

Längtar1985: Jag håller min tumme så hårt jag kan för dig! Hoppas det lyckades! :)

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013