Första kuren pergotime okt. 2013
Endrömivitt: Tack för stöd och dina ord :)
Men vet ni. Jag fick mens idag. De där besvären jag beskrev var förmodligen PMS, haha.
Jag är helt chockad och faktiskt glad. Även om det motsägelsefullt så klart är så att jag inte vill att mensen ska komma pga graviditet.... Men... jag har ju inte haft mens på ett år och tidigare ätit p-piller. Jag har bara ätit en kur Provera men min gynekolog sa ju att det kunde "kicka igång" kroppen och få den att "fatta"...
Sen har jag även börjat äta LCHF. Jag är som sagt inte överviktig men min sambo är helt övertygad om att kolhydrater och deras insulin/hormonpåverkan är dåliga så vi ville även testa detta och se om det kunde hjälpa oss ur fertilitetssynpunkt.
Det är ju förstås oklart om det bara "råkade" bli en mens, att det är en engångsföreteelse eller om det beror på tidigare kuren Provera eller ny kost helt utan kolhydrater. Och det är ju också osäkert om jag har ägglossning eller bara en blödning ändå... Antar att man inte kan ta reda på det på något sätt? Ägglossningsstickorna fungerar ju inte vid PCOS?
Men just nu känner jag mig hoppfull och glad över min första egna mens på över femton år :)